Re: Nvidia ve diger sorunlar

apt-get install cupsys hpijs
gnome kullanıyorsanız
apt-get install gnome-cups-manager
ile programı yükledikten sonra gnome-cups-manager komutu ile grafik arayüzlü programı kullanarak rahat bir şekilde printerinizi ayarlayabilirsiniz

kde kullanıyorsanız
kde kontrol merkezinden
yazıcı ayarlarından yazıcınızı tanıtabilirsiniz.

ya da browserınızdan localhost:631 adresine girerek bu yapılandırmayı yapabilirsiniz.

http://www.linuxprinting.org/cups-doc.html adresinden yardım alabilirsiniz ayrıca eğer driverınızı bulamazsanız

http://www.linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=HP-DeskJet_610C şu adresteki driverları deneyebilirsiniz.

Nvidia içinde gerekli modülü kuramamış gözüküyorsunuz yapmanız gerekenleri kısaca anlatayım

www.nvidia.com adresinden driverı çekin

gerekli kernel-headers paketini yükleyin

kernel versiyonunuzu uname -r komutu ile öğrenin şöyle bir çıktısı olacaktır
2.6.8-2-386

daha sonra apt-get install kernel-headers-kernelversiyonunuz komutu ile headers paketini yükleyin ve

sh NVIDIA...... --kernel-source-path=/usr/src/kernel-headers-kernelversiyonunuz komutu ile nvidia installerı çalıştırıp nvidia modülünü yükleyin

II. yol
module-assistant komutunu verin çıkan menüden sırasıyla update ve prepare seçeneklerine girin sonra select ten nvidia-kernel i seçin daha sonra sırasıyla get , build ve install seçeneklerine girin sonra programdan çıkın

apt-get install nvidia-glx  ile glx modülünü yükleyin

modprobe nvidia komutunu verin eğer modül bulunamadı falan derse /usr/src altında oluşturduğunuz nvidia-kernel paketi olacak onu dpkg -i ile kurun ve modprobe nvidia komutunu verin
sonra startx dediğiniz zaman x çalışacaktır

Osman Yüksel wrote:

, Yucehan Kutlu <yucehanktl@yahoo.com> yazmış:

 #modprobe nvidia
 FATAL: Module nvidia not found.
 #insmod nvidia
 insmod: can't read 'nvidia': No such file or
 directory

Hangi işlemlerin sonunda böyle hatalar aldınız ?

Þeklinde hatalar alýyorum ayrýca yazýcýmý tanýtmak
 için ne yapmalýyým.

 Bir de poweroff ve ya shutdown -f now komutlarýný
    verince bilgisayar kapanmýyor en son da power down
yazýsý çýkýyor ama öyle kalýyor

apm modülünü yükleyip bir daha deneyin.

modprobe apm

 yazýcýyý bu gece tanýtmalýyým markasý HP 610C

 Teþekkürler

--- Erçin EKER <erc.caldera@gmx.net> wrote:

> Yucehan Kutlu, 24-01-2005 20:27 tarihinde þunlarý
> yazdý:

> Merhaba,
>
> [...]
> #module-assistant update
>
> Debian kullandýðýnýz için doðru yol budur

> NVIDIA-Linux-x86-1.0-6111-pkg1.run

> Günler...
>
> Komut satýrýndan "modprobe nvidia" komutunu verin.
> Ayrýca
> "/etc/modules" dosyasýnýn sonuna "nvidia" (ya da
> herhangi bir modül
> ismi) yazýn, sistem açýlýrken bu dosyadaki
modüller
> yüklenecektir.
>
> - --
> Erçin EKER
> UIN: 82166138
> Jabber: ercineker@jabber.org
>

> The only other people who might benefit from
> Linux8086 would be owners
> of PDP/11's and other roomsized computers from the
> same era.
> ~    -- Alan Cox

Tired of spam?  Yahoo! Mail has the best spam
protection around
http://mail.yahoo.com