Re: Yedekleme çabalarım

On Mon, 2005-01-24 at 15:59 +0200, Bulent Murtezaoglu wrote:
> Iki tarafta da netcat (man nc) calistirip,
>
> Windows tarafinda
>
> nc -l -p <bir port> > backup.tgz
>
> Linux tarafinda :
>
> tar czf - /home | nc windowslu.makine <bir port>
>
> gibi birsey yapabilirsiniz belki?  Patch, mount, birsey yok.  (denemeden
> yaziyorum tabi).
çalışabilir tabi fakat rsync kullanmak istediğimi belirtmiştim. bu
yöntem her seferinde 20 gb transfer edecek ve tüm arşivi tekrar tekrar
yaratacak.

dediğinizi bir adım öteye götürüp home folderimin tarlanmış ama
sıkıştırılmamış halini /tmp/ de tutsam.. bunu günlük tazelesem, windows
tarafında da rsync'i sunucu olarak çalıştırsam ve bu tar dosyasını rsync
ile kopyalasam rsync dosyanın sadece değişen kısımlarını taşıyacağından
transfer edilecek veri miktarı azalacaktır. tar'ın sadece değişmiş
dosyaları güncelleme gibi bir seçeneği olduğundan eminim.

bu dumda da başka bir sorun var ki diskimde bir o kadar daha boş yer
yok :)

--
Can Burak Cilingir
http://canb.net/