Yedekleme çabalarım

Merhaba,
        Öncelikle sorumu yazıp ardından alternatif çözüm önerinizi rica
        edeceğim.

        Soru:
                /dev/loop8 /dev/loop9 gibi yeni loop cihazları
                yaratılabilir mi? nasıl?

                # mknod /dev/loop8 loop 7 8

                gibi bir komut işe yaramadı ve maalesef google ile bu
                konuya bir çözüm bulamadım.

        /home/ bölümüm yaklaşık 20 GB ve ben bu dizini ağ üzerinden
        başka bir diske (rsync --archive) yedeklemek istiyorum. Disk bir
        windows makinada takılı ve disk üzerindeki bir dizine smbfs ile
        ulaşabiliyorum. bu diski linux yüklü bir aygıta takmam mümkün
        değil.

        gerek sembolik linkler gerekse ntfs üzerinde bulundurulamayacak
        dosya adları sebebiyle dizini direkt olarak kullanamıyorum.

        aklıma gelen ilk çözüm 40 GB (20 x 2) boyutunda bir disk
        görüntüsü yaratıp bunu bağlayıp onun içine yedek almak oldu.
        fakat bunu denediğimde smbfs'in 2 GB dosya boyu limitine
        takıldım.

        buna alternatif olarak 2 GB boyutunda 20 adet disk görüntüsü
        oluşturup, her bir görüntüyü loop bağlayıp 20 ayaklı bir raid 0
        aygıtı ya da LVM hacmi oluşturmayı düşündüm, bu da /dev/loop
        aygıtlarının yetersizliği nedeni ile hayata geçemedi. 20 adet
        cihaz korkunç gözükse de aklıma başka çözüm gelmedi.

        Rahatsız bir insanım ayrıca.. ne kernel derlemek, ne de samba
        patchlemek istiyorum :)

Destek için şimdiden teşekkürler

--
Can Burak Cilingir