Re: update-menus bozuldu.

On Sun, 2005-01-23 at 12:50 +0200, Emre Kadıoğlu wrote:
> Evet dosyalar çalışılabilir durumdaymış ama ben o dosyalarla oynamadım
> ki.. nasıl durduk yerde o dosyalar çalışılabilir duruma gelmiş
> olabilir ? sisteme biri mi girdi acaba?

bilemem,
chkrootkit tarzi bir guvenlik uygulamasi yuklemek isteyebilirsiniz. tabi
akilli bir rootkiti yakalayabilmesi icin bir sebep gormuyorum,
(icinizde en ufak bir suphe varsa, bildiginiz uzere bunun tek yolu
tekrar yuklemek)

sifrenizin emre82 olmadigini kabul edersek, guncellenen bir debiana
girebilecek bir adamin, yanlislikla /usr/lib/menu altindaki dosyalari
calistirilabilir yapmasi pek mantikli gelmiyor.

Isterseniz /usr/lib altindaki diger dizinileri ve dosyalari da kontrol
edin, belki de basit bir chmod -R +x 'in gazabina ugramissiniz.

ben olsam bir de sonuncu basarili update-menu islemi sonrasi yuklenen
(ozellikle resmi olmayan) paketlerin betiklerini incelerdim.

kolay gelsin

--
-aab
http://www.bayazit.net/alphan