Re: Debian Kernel Derleme + Enteresan Ses Sorunlari

On Wed, 19 Jan 2005, Enver ALTIN wrote:

Diğer sorunum ise şu... Debian'da kendi kernelimi derlemek istiyorum.
Slackware'den kendi hazırladığım config-2.6.9 dosyası vardı, onu
kullanarak make menuconfig ile opsiyonları tekrar düzenledim. (sanırım
sıfırdan bir kernel config dosyası oluşturacağım) Kernelimi make-kpkg
--initrd kernel_image komutu ile derleyip oluşan deb dossyasını
kurduğumda sorunsuzcana açılıyor. Ancak işin acayibi Grub içerisinde
kernel satırına vga=791 eklemesini yaparsam açılışta ekran kararıyor
ancak kernel açılmaya devam ediyor. (hd ışığından anlıyorum) Ve ekran
kararık olarak kalıyor. config dosyamda bir sürü farklı varyasyon
denememe rağmen bana mısın da demedi.

Debian kernel-source paketini kullanıyorsunuz değil
mi? /boot/config-2.6.9-1-686 dosyası ile kendi .config dosyanızı
karşılaştırmayı deneyin. `vimdiff dosya1 dosya2` genellikle işe yarar.

Ben de geçenlerde ilk defa kendi çekirdeğimi derlemeyi deneyip benzer bir sorunla karşılaşmıştım. Önce .config dosyasını `make xconfig` ile bir çok seçeneği değiştirerek kendime göre ayarlamıştım. O zaman hem açılışta ekran karanlık kalmıştı, hem de sonunda X açıldığı zaman (doğru hatırlıyorsam) düzgün bir görüntü yoktu. Bunun üzerine ben de önce sırf kendim derlemeyi başarayım, sonra seçeneklerle oynarım diyerek kullandığım debian'ın çekirdeği ile beraber kurulan /boot/2.6.8-1-k7 dosyasını .config dosyama çekip onunla derledim. Bu sefer yine konsol ekran kararmış kaldı ama siyah ekranda bir süre bekledikten sonra X düzgün açıldı. (Ama konsola geçmeye çalışınca hâlâ hep karanlık oluyor. Aslında çalıştığını biliyorum çünkü kararmış ekranda sisteme girip çalıştırdığım komutların etkilerini X'te gözlemleyebiliyorum.) Bugün Alper Bey'in mektubunda yazdığı şekilde grub'a vga=771 seçeneğini vermeden açılmasını söylediğimde konsolda çıkan her şeyin gösterildiğini gördüm. Teşekkürler.

Aklıma takılan nokta şu: acaba debian'dan kernel-image paketi kurduğumuzda gelen çekirdek, aynı paketle gelen /boot/config-<sürüm> dosyasını kernel-source ile gelen kaynağın yanına çekip derleyerek elde ettiğimiz çekirdekten farklı mı? Neden? kernel-image paketinden çıkan çekirdek vga=771 seçeneğinde sorun çıkarmıyordu. kernel-image çekirdekleri farklı kaynaktan mı derleniyorlar? Yoksa kernel-source paketini kernel-image'a benzetmek için ayrıca yamalar yapmak mı gerekiyor? Ben Debian'a has yamaların zaten bu kaynağa uygulanmış olduğunu sanıyordum.