Re: cdrom sorunu

On Thu, 2005-01-20 at 23:01 +0200, ozguc gonul wrote:
> 127:/home/ozguc# umount /media/cdrom1
> umount: /media/cdrom1: aygıt meşgul
> umount: /media/cdrom1: aygıt meşgul
> 127:/home/ozguc#
>
> suanda cdrom u kullanmıyorum, ama aygıt mesgul dedi görüldüğü gibi ve
> hala cdromu cıkartamıyorum (yalnız su anda tustan cıkartamamaktan
> bahsediyorum, ama simdi denedim sag tus cıkart yine "aygıt
> cıkartılamadı" hatası verdi.)

fuser -m /mnt/cdrom1

deyip hangi surecler kullaniyormus bakin

soyle bir satir isinize yariyabilir:

for i in `fuser -m /mnt/cdrom1/ 2> /dev/null`;do echo $i;
ps aux | grep  " $i " | grep -v grep ;done

ikisinin ciktisini da buraya gondermek isteyebilirsiniz

> Bir de:) (tamam bu son)  dpkg -i xxx ile bittorent paketini kurdum.
> Resi sitesinden indirdim ve kurdum. Kurulum hata vermedi fakat
> programı calıstıracağım komutu bulamıyorum. Synapticten özelliklerine
> baktım usr/share ve baska dizinlere atmıs fakat calıstırılabilir
> paketi bulamıyorum.. Kısaca linuxta , windowstan alıskın oldugumuz ve
> rahatca buldugumuz .exe dosyaları nerede tutuluyor. Calıstırılabilir
> dosyayı nasıl anlayacağız?

debian depolarinda resmi bittorrent var,

btdownloadheadless ya da btdownloadgui olacak
(btdownloadcurses da bir secenek tabi)

gui olan X icin, headless olan komut satiri

iliskilendirirken muhtelemen gui'yi kullanmak istersiniz

dpkg -L paket_adi | grep /bin/
size yaklasik olarak o paketle gelen calistirilabilir uygulamalari verir

(cok nadir games gibi icinde bin olmayan yerlere de konabiliyor)

kullanici icin cogu uygulama /usr/bin de tutulur
echo $PATH
diyerek muhtemel diger yerleri gorebilirsiniz

kolay gelsin

--
-aab
http://www.bayazit.net/alphan