Re: iptables kullanmadan internet paylasimi yapmak

On Tue, 2005-01-18 at 23:30 +0200, Serdar Aytekin wrote:
> [...]
> girmelerini isteyin. Yani istemci tarafinda calisan programlarin
> ontanimli port ayarlarini degistirip kullanin.
>
> Iptables ile 5000:6000 arasi portlari tek satirda yonlendirebilirsiniz.
> Benzer sekilde diger bilgisayar icinde tanim yaptiginizi farzedersek
> toplamda iki satir sunucuda ayar gerekli, istemcilerde bir kereligine
> kullandiklarin programin ontanimli portunu degistirecekler is bitecek :)
>
> Benim hatirima gelen yontem bu, baska daha akillica bir cozumu varsa
> bilemiyorum. Belki daha farkli bir cozum yontemi oneren arkadasimiz

aslında iptableskulanmadan yapmanın bir yolu var ama biraz pahallı.
servis sağlayıcınızdan 2 tane ek ip isteyip arkadaki iki bilgisayara
verirsiniz. sizin makina sadece yönlendirme yapar ve NAT'a ihtiyaç
kalmaz. arkadaki bilgisayarların da kendiipleri olacağı için sorunsuz
bir şekilde her tür ağ yazılımını kullanabileceklerdir.

--
Can Burak Cilingir
http://canb.net/