MPlayer Türkçe Altyazı Sorunsalı & Projektörlü Gösterim

Merhaba,

Bugün tüm sorunları bir kenara bırakıp arkadaşlarla birlikte kampüsteki sinema salonunda bilgisayarımı projektöre bağlayıp biraz film keyfi yapalım dedik. Her neyse; bir sürü bürokrasi engelinden sonra salona girip kurulduk ama bir takım nedenlerden dolayı filmi WinXP'de izlemek sorunda kaldık. Bunun 2 nedeni vardı:

1) mplayer-fonts paketini yükledim ancak içerisinde Türkçe desteğini içermiyor. Türkçe yazıtiplerini kendi ev dizinimdeki .mplayer/font dizinine açtım ancak türkçe karakterler sorunlu gözüküyor. Geçen hafta da bu sorunla uğraşıp pes etmiştim. Bugün nette ufak bir araştırma da yaptım ama pek birşeye rastlayamadım. Allah aşkına, Debian'ın resmi mplayer paketlerini kurup ondan sonra mutlu mesut bir şekilde Türkçe altyazılı filmleri izleyebilen var mı aranızda ? En kötü ihtimalle paketi sıfırdan derleyeceğim. (deb paketi yapmasını bilmiyorum henüz)

2) X içerisinde nasıl projektör kullanabilirim ? Konsoldayken herhangi birşey yapmadan direk olarak projektöre görüntü gidiyor ancak X'e geçince gidiyor. Bu konuda bir belge var mı ? Henüz çok araştırma yapmadım gerçi bu konuda ama ikisini bir arada sormak istedim.

Teşekkür ederim.

--
Alper KANAT
http://raptiye.org