Re: Debian Kernel Derleme + Enteresan Ses Sorunlari

Paz, 2005-01-16 tarihinde 00:16 -0500 saatinde, Ali Alphan Bayazit
yazdı:

> apt-get install setmixer
> setmixer pcm 50 vol 50
>
> deneyin bakalim belki ses kisiktir.

> ben olsam once
>
> CONFIG_FB_VGA16=y
>
> denerdim

Bu sorunun aynısını 2.6.7 den 2.6.9 a geçince bende yaşadım aynı config
debian kernelinde çalışmıyordu. ama aynı config dosyasını kernel.org dan
çektiğim kernelde derleyince sorunsuz bir şekilde çalışıyordu bende
config dosyasında bir şeyler yaptım ama tam hatırlamıyorum şu anda.
hatırladığım kadarıyla gerekli config olayını anlatayım sana.
yanlış ya da eksik yazmış olabilirim alttakileri.  Ha bu arada öyle
siyah ekran konumunda beklersen normal nvidia logosu çıkıyor ve x
açılıyor ama konsola düştüğünde böyle mavi kırmızı yeşil rengarenk
birşeyle karşılaşıyorsun :) hatta bazen öyle bir config yapıyorsun ki
gökkuşağı gibi bir bootsplash in oluyo :)

support for frame buffer devices *
vesa 16-color graphics support  M
VESA VGA graphics support       M
VGA text console *
Video mode selection support *
frame buffer console support M

bak debian kernelindeki modular-vesafb.dpatch yüzünden normal kernelde
çalışan fb configi debian da çalışmıyor bu patchi normal kernele
uyguladığında da çalışmıyordu. merak edip denemiştim niye böyle birşey
olduğunu öğrenmek için ayrıca make-kpkg de initrd opsiyonunu kullanmadan
initrd siz kernelde derleyebilirsin bunun için de
parport support
ide-generic
nforce ide chipset
ext3 ya da ext2 dosya sistemi hangisini kullanıyorsan

yukardaki modulleri built-in yaparsan --initrd opsiyonunu kullanmana
gerek kalmaz. (eksiğim varsa düzeltin)