RE: Debian nereye?

Title: RE: Debian nereye?

Benim dikkatimi ceken baska bir sey var. Teknik bir
meseleden ziyade, sosyolojik bir mesele ve birisi bu
konuda karsilastirmali bir calisma yapabilirse süper olur
diye düsünüyorum.

Soru: Debian camiasi neden daha iyi destek veren, daha cok
güven telkin eden bir camia, diger linux gruplarina kiyasla?

Soru: Neden bazi insanlar, "yaa filanca grupta sordum yanit
alamadim, debian listesine geldim, cok güzel, derinlemesine,
dogru dürüst detayli teknik yanitlar aldim" diyor?

Soru: Bu durum her ülkede böyle mi? Yani sadece uluslararasi
durumdan bahsetmiyorum, bana görünen Türkiye Debian kullanicilari
camiasi da, en azindan e-posta listesindeki yazismalardan görülebildigi
kadari ile cok kaliteli teknik destek veriyor ve parmakla
gösterilesi bir dayanisma örnegi sergiliyor, diger ülkelerde
de böyle mi acaba?

Soru: Bu nasil bir olusum, nasil bir ruh halidir, yani listeye
"woody'den ustable'a yükseltiyorum ADSL üzerinden, söyle bir yerde
böyle bir hata verdi, imdat!" gibisinden bir mesaj atip evden
ciktim, ise gidiyorum sabah, bir saat sonra cep telefonum caliyor,
Debian listesi üyelerinden biri, "hocam o hatayi ben rapor etmistim,
filanca seyi söyle yap, hallolur, mühim bir sey degil" diyor telefonda!
Ise gidip, eve SSH ile baglanip konuyu hallediyorum.

Eger varsa bir yerde böyle ciddi karsilastirmali, sosyolojik analizli
yabanci bir yazi cevirelim, eger yoksa allah askina kalemi güclü
biri yazsin, bu konunun önemli oldugunu düsünüyorum. Bu insan kalitesi
beni Debian kullanmaya yönelten sebeplerden biriydi cünkü. Baktigim
zaman görüyorum ki muhatap oldugum Türk Debian kullanicilari arasinda
akademisyenler, doktorlar, avukatlar, uluslararasi calismalarda bulunmus
profesyonel bilgisayar bilimciler, programcilar, büyük Internet firmalarinin
sistem yöneticileri, Debian gelistiricileri, vb. var. Saygideger bir alcakgönüllülük ile
min. laf maksimum is düsturu ile vizir vizir teknik meseleleri analiz
edip nokta vurusu cözüm önerilerinde bulunuyorlar. Bunun gercekten
önemli oldugunu düsünüyorum.

Ben mi abartiyorum acaba? ;-)