Re: ADSL bridge mod, ağ yapılandırma, debian sorunları...

On Sat, 2005-01-15 at 12:13 +0200, ozguc gonul wrote:
> Merhabalar,
> Ayrıca merak ettiğim bir diğer konu, adsl modemin bridge modda
> calıstırılması? Nasıl yapılacağı değilde artıları ve eksileri neler.
> Benim icin paylasım programı kullanmak cok önemli ve bazı programlarda
> düsük id (amule) alıyorum, bunun firewalldan kaynaklandığı
> belirtiliyor. Bridge moddayken bildiim kadarıyla modemin firewalluda
> kalkıyor, ohalde bu sorunum cözülebilir mi? Bridge modda linux kendi
> firewallunu mu kullanıyor yada firewalla ihtiyaç duymuyormu?
> Faydalarını ve sakıncalarını (yeni kullanıcılar acısından)
> [...]
Bridge modda calisinca ADSL modeminiz siradan bir modem olur. IP adresini
modem degil, sizin makinaniz alir. Boylece disariya cikis ve girisler
direkt makinaniza gelir. Bu durumda gerekli guvenlik adimlarini da
sizin, kendi makinanizda almaniz gerekiyor. Ve evet, guvenlik icin kendi
sisteminize firewall kurmanizda fayda var.

> Gnome kullanıyorum ve amsn (windows messanger linux versiyonu)
> kurdum.Çalıştı sorunsuz. Fakat menüden tıkladığımda açılmıyor,
> konsoldan çalıştırıyorum ve ilkkez başlatılmış gibi oluyor. Ayrıca
> systemtray/görev çubuğunu yanlışlıkla kaldırdım. Bazı programlarda
> çıkışa basınca atıyordu, simdi görev çubuğu olmadığından programdan
> cıkıyor. Görev çubuğunu tekrar nasıl aktive edebilirim??
Bu sorunuz tam anlasilmiyor. Fakat amsn kullanmak icin ozel bir nedeniniz
yoksa size gaim'i onerebilirim.

> Linuxtan çıkacağım zaman, restart veya bilgisayarı kapatma yapmıyor.
> gdm yöneticisi  kullanıyorum. Sadece Linuxu tekrar başlatıyor, ve
> aktif uygulma olduğunu belirterek tekrar yeni oturum acıyor.
> Bilgisayarı power/restart tuşundan kapatmam gerekiyor. Normalmi??
Hayir normal degil. GDM'nin problemi konusunda emin degilim, fakat herhangi
bir terminalden, root olduktan sonra kapatmak icin "shutdown -h now" ya
da "halt", yeniden baslatmak icin "reboot" komutlarini
kullanabilirsiniz.

Iyi calismalar...