Re: formatlamadan disk bolumlendirme (resizing)

Selam,

On Thu, 2005-01-13 at 09:24 +0200, Can Burak Cilingir wrote:

> bu veriyi %50 ihtimal ile kaybedeceğinizi düşünerek hareket etmenizde
> fayda var. olasılık o kadar yüksek olmasa bile veriyi kaybetme
> riskiniz
> var. yedeklemeden girişmeyin. veriniz 100-150$ dan daha değerli ise 2.
> bir disk alıp ona yedek yapabilirsiniz.

bence olasilik cok daha dusuk, hele de hd silindir vs numarasi biosdan
dogru veriliyorsa (zaten parted uyarir bir sakatlik varsa)

simdiye kadar en az 15 defa parted kullanmisimdir, hata bile verdigini
gordum hic bisey olmadi bolume.

ayrica ext3 un zaten durup dururken cokmebilen bisey, risk heryerde var.

en onemlisi de parted buyutme islemlerinde (tasima yoksa) veriye
dokunmuyor. 20gb lik vfat sonraysa nerdeyse hic risk olmaz, onceyse de
olacagini zannetmem de hatirlamiyorum nasil yapiyordu.

eger yedekleme imkani yoksa ben olsam hic dusunmedem yapardim

asil soruya gelince(cd / hdd ), zor soru.
ama kendi adima  surekli kullandigim bir hddeki uygulamaya, kirk yilda
bir kullandigim ya da yeni yazilmis bir cdden daha cok guvenirim.

hddden yaparken umount edilmis olsun yeter.

bu da qtparted olayina getiriyor, (gene) ben olsam qtparted a hic
bulasmazdim. bi gun elinizde cd olmaz, /usr bolumunu degistirmeniz
gerekir, ya da X'e root olarak girmek istemiyorsunuz, bir suru sebep
olabilir.

Ustune ustluk qtparted'in daha guvenli olma sansi yok, olsa olsa yeni
hatalar ekleyebilir.

herkese kolay gelsin

--
A. Alphan Bayazit