Re: Sarge Installer ile Debian kurulumu denemesi: Ilk deneme basarisiz!

* Tolga Kürkçüoğlu [2004-11-13 16:54:24+0200]
> Selam,
>
> Sarge net installer CD'si ile (birkac hafta önce cekilmis installer CD iso'sundan olusturulmus
> CD ile) kurulum yapmaya calisirken Temel sistem kurulum
> hatasi aliyoruz:

Kullandiginiz ISO'yu acik halde yazar misiniz?  Hangi bagdan indirdiniz?
Pre-rc2 vs?

> debootstrap bir hata ile sonlandi, hata kodu:2
>
> Alt-F3 ile baktigimizda:
>
> No matcihng pyhsical volumes found
> No volume groups found
> Reading all physical volumes. This may take a while...
> eval: 3: Syntax error: newline unexpected (expecting ")")

Asil hata bu iletinin oncesinde bildirilmis olmali.  Ucuncu konsolda
bunu farketmeniz zor olabilir.  Bu noktaya geldiginizde /var/log/syslog
ile butun iletileri incelemeyi deneyin.  Benim tahminim, gerekli bir
modul yuklenemediginden bu sonucla karsilasiyorsunuz.  Modulun
yuklenememesinin bir cok nedeni olabilir:  CD'deki bir medya hatasi,
okuma hatasi veya modulun nispeten yasli sayilabilecek bu makinenin IDE
arayuzunu sevmemis olmasi olabilir.

> Disk bölümleme asamasinda önce kendi varsayilan secimlerini kabul ettik,
> sonra hata cikince birkac kez elle farkli bölümlemeler denedik, her durumda
> ayni yere gelip, ayni hatayi alip takildik kaldik.

(a) Yukarida belirttigim sekilde kurulumu tekrarlayip, sorunu teshis
etmeye calisin.

(b) Hangi cekirdek ile kurulum yaptiniz?  Ontanimli cekirdek 2.4.x'dir.
2.6 icin acilisi 'linux26' ile yapmaniz lazim.  Sayet denemediyseniz
linux26 ile kurulumu deneyin.

(c) En guncel d-i CD'sini indirerek tekrar deneyin, son surumlerde bu
sorun giderilmis olabilir:

  http://cdimage.debian.org/pub/cdimage-testing/daily/i386/current/sarge-i386-netinst.iso