Re: neden debian?

selamlar,

On Tue, 2004-11-09 at 13:55 -0800, Monseur de St Cyron wrote:
> bana neden debian kullanmalıyım biraz izah
> edermisiniz? bir süredir linux kullanıyırum redhat
> fedora mandrake denediğim sürümler...

mutlu ve rahat oldugunuz dagitimda kalin isterseniz,
gerci debian'a alistiktan sonra geri donebileceginiz zannetmiyorum

> bir kaç debian maceram oldu. önce "sid" kurdum ama
> sesle xmms ile sorun yaşadım. ayrıca windowsuda
> göremedim default olarak. ha birde cdrom ile sorun
> yaşadım. cdyi takınca mount demeden okumuyor sonrada
> cd yi unmount desemde eject desemde geri verimiyor.
> sonra "sarge" kurdum. onda da xmma açıldı ama sesi
> vermedi.neyse noatun ile bir mp3 çaldım. cdrom ise cd
> iyi geri veriyordu ama her seferinde illa mount
> unmount eject demem gerekiyordu. windowsuda gene
> görmüyordum. bunların üstesinden nasıl gelebilirim.
> amd işlemci gforce ekran artı abit nf7 anakar lg marka
> [...]

xmms:
 xmms-arts paketini kurup cikti eklentisini arts yapin
 muhtemelen arts sesi kilitliyordur

cdrom:
 eject bildigim kadariyla unmount da yapiyor,
 ama muhtelemen sizin aradiginiz cozum autofs gibi bisey,
 internette bolca kaynak vardir diye tahmin ediyorum
 ama autofs i kurduktan sonra /usr/share/docs/autofs
 ilk bakmaniz gereken yer olmali

windows:
 /etc/boot/menu.lst dosyasi icersinde
 #examples yazan yere (ya da ##BEGIN AUTOMATIC KERNELS LIST
 uzerine bir yere

title windows
rootnoverify (hd0,0)
makeactive
chainloader  +1

yazararak yapabilirsiniz (windows ana diskte ilk parca oldugunu kabul
ettim)

/usr/share/doc/grub/examples
altinda ornek bir menu.lst vardir
ordan sadece windows ile ilgili kismi kopyala yapistir yapabilirsiniz

kolay gelsin

--
Ali Alphan Bayazit <listeci@bayazit.net>