Re: security update

On Tue, 2004-11-09 at 12:45 +0200, Zeki ÇATAV wrote:
> Merhaba,
> Debianı update ederken apt souce-liste dokunmadan ve sadece security
> depolarındaki değişimleri update edebilecek bir altertnatif yol
> (libranet -> admin menu -> security update gibi) var mı?

Selamlar,

debian'in kararli surumleri sadece guvenlik ve bocek guncellemeri yapar,
is ortami icin daha uygun olabilir. "yakinda" sarge de kararli olacak
umudumuzu kaybetmiyoruz.

ayrica /etc/apt/sources.list dosyasinda security.debian.org dan olmayan
yansilari kaldirabilirsiniz (#).
bu durumdada sadece guvenlik guncellemeleri yapilir, tabi
security.debian.org oldugu surece
bu size arada sirada sorun cikarabilir, ama cozumu zor olmaz.

son olarak apt-pinning olayinda civileme isleminizi l=Debian-Security
seklinde yapmayi deniyebilirsiniz
boylece diger yansilari silmenize gerek kalmaz. bunu ben denemedim, siz
sorunca aklima geldi, olmamasi icin bir sebep gormuyorum .

     Package: *
     Pin: release a=stable,o=Debian,l=Debian-Security
     Pin-Priority: 1001

seklinde.

Serdar Aytekinin sitesinde apt-pinning'in kabaca Turkce anlatimi olacak.
yanlis hatirlamiyorsam, ek olarak etiketi l=Debian-Security diye
tanimlayarak, o kaynaktan gelenlere yuksek oncelik verebilirsiniz
fakat digerlerine 100 den kucuk bir oncelik vermeniz gerekiyor, yanlis
hatirlamiyorsam.

bunlar tikla calissin cozumler olmamasina karsin, bi kere yap hep
kullan, cozumler...

kolay gelsin

--
Ali Alphan Bayazit <listeci@bayazit.net>