Re: X server ve apt problemleri

Merhaba,

> Merhaba arkadaslar,
>
> Ben su an Mepis (en son sürümü) deniyorum. Ilk sorunum
> hem mepis hemde sarge'da yasadigim bir sorun. Acilisda
> X otomatik olarak calisiyor. Normalde sorunsuz
> calýsýrken eger konsola düsecek olursam tekar X e
> dönmek istedigimde  siyah bir ekranla karsilasiyorum.
> XFree nin log dosyasinda hic (EE) yok ancak son kimi
> soyle:

Sisteminizi kurduktan hemen sonra bu tur bi sorunlami karsilasiyorsunuz?
yoksa bir takim ayarlar felan yaptikdan sonra, daha sonraki acilislarda bu
sorun mu ortaya cikiyor.

Sisteminizde consolda mouse ayarlari icin gpm kullaniyormusunuz? Mouse
ayarlariniz console'a gecince set edildigi degerlerden tekrar x-window'a
gecince x-window degerlerine gecis yapamiyor ve probleme sebep olabiliyor
olabilir. Sayet gpm kullaniyorsaniz gpm'i stop edip hatanin bundan
kaynaklanip kaynaklanmadigini kontrol edin. Hata gpm'den ise gpm
ayarlarinizi yeniden gozden gecirin.

Problemin baska bir kaynagida ekran karti olabilir, text mode'a gecip tekrar
grafik ortama gecislerde problem olusturuyor olabilir. Ekran kartiniziza ait
spesifik ayarlari aktif etmeyi deneyebilirsiniz.

Aslinda en guzeli, console-xwindow gecislerinde "/var/log/syslog"
mesajlarini gozlemleyip, problemin nedenini bulmaya calimak olabilir.
Problem yukaridaki ifadelerden hic biri olmayabilir, kisacasi daha farkli
bir nedeni olabilir.

> Ikinci sorum ise apt-get update komutunu sorunsuz
> calistiriyor ve apt-get install ile istedigim yeni
> paketleri kurabiliyorum, ancak apt-get upgrade
> dedigimde paketlerý listelemesinin ardindan onay icin
> "y" tusuna bastigimda abort mesaji veriyor ve cikiyor.
> /var/log/messages kaydi soyle :

Burada "Enter" ile devam etmeyi veya "y" yerine "E" tuslamayi
deneyebilirsiniz.

Saygilarimla,
Serdar Aytekin