Re: Acemi kullaniciya yardim.

Merhaba,

Ses kartiniz icin, kernelde modul olarak destek varsa,

modprobe sb io=0x220 irq=5 dma=1 dma16=5 mpu_io=0x330

sekline bir deneyin. Basarili olursa (basarili olmazsada bu islemlere devam
edebilirsiniz), bu islemin her acilista gerceklesebilmesi icin

apt-get install isapnptools

pnpdump > /etc/isapnp.conf

komutu ile ses karti bilgilerinizi isapnp.conf icine aktarin.Daha sonra, Ses
kartiniza ait dma, irq ve io degerlerinin # isaretlerini kaldirarak uygun
sekilde ayarlayin.

IO, Dma ve Irq degerlerinin ne oldugunu saptamak icin modprobe komutu ile
yukaridaki gibi denemeler yapabilirsiniz. Yukaridaki denemeniz basarili ise
ordaki degerleri aynen isapnp.conf icine yansitiniz.

("pnpdump|more" komutu ile kartiniza verilmesi muhtemel degerlerede
bakabilirsiniz.)

Uygun degerleri bulup, isapnp.conf da degisiklik yaptiginizda, bu degerlerin
aktif olmasi icin

isapnp /etc/isapnp.conf

ile aktif edip ses kartinizi deneyin. Basarili ise, artik acilista otomatik
taninacaktir.

Konu ile ilgili detaylar :

http://www.tux.org/~tbr/sound-debian/

Veya alternatif bir secenek olarak alsa suruculerini kullanip, yine
asagidaki adresdeki sekilde ses kartinizi aktif edebilirsiniz.

http://www.alsa-project.org/alsa-doc/doc-php/template.php?company=Creative+Labs&card=Soundblaster+16&chip=sb16&module=sb16#Inst

STABLE SURUM ICIN SOURCE.LIST ORNEGI :

#------------------------

deb http://ftp.tr.debian.org/debian stable main contrib non-free
deb http://ftp.tr.debian.org/debian-non-US stable/non-US main contrib
non-free

deb-src http://ftp.tr.debian.org/debian stable main contrib non-free
deb-src http://ftp.tr.debian.org/debian-non-US stable/non-US main contrib
non-free

deb http://ftp.tr.debian.org/debian-security stable/updates main contrib
non-free

Bu adresleri /etc/apt/sources.list dosyaniza kaydedin, sonra "apt-get
update" ile index'i update edin.

Dilerseniz, bir ust surume terfi etmek icin "apt-get dist-upgrade" komutunu
verin. Sistmenizi Woody 3.0r2 ye upgrade etsin.

Dilerseniz, yeni bir kernel cekip derleyerek (veya debian metodlari ile
apt-get kullanarak yukleyerek), daha guncel bir sistem elde edersiniz.

Saygilar,
Serdar Aytekin