alias problemi

Merhaba arkadaslar;

Oldukca basit gorunen bir sorunum var.

Kendi  kullanicimi etkileyecek sekilde birkac komutu kisaltmak amaciyla aliaslar kullanmak istiyorum. Bunun icin bayagi bir ugrastim ve internetten dokumanlar inceledim. Anlasilan kadariyla bunun icin home klasorumuzde .bashrc adinda bir dosyamiz olacak ve onun icerisinde alias rm='rm -i' nevinden satirlarimiz olacak. Boylece reboot etsek dahi bu komutlari hep kuulanabilecegiz. Fakat bu olay maalesef bende ise yaramiyor. Mesela shutdown -h now komutu icin kapan adinda bir komut tanimladim ama kapan yazinca hata veriyor.

Sizce nerede hata yapiyor olabilirim?

Tesekkur ederim.