Re: compile error

Merhaba,

> rkward 0.3.0 diye istatistiksel analiz yapan programı compile etmeye
> çalıştım ancak aşağıdaki gibi bir sorunla karşılaştım. bu konuda fikri olan
> var ı acaba ???
> .
> .
> .
> checking for X... configure: error: Can't find X includes. Please check your
> installation and add the correct paths!

Bu sorun "X Window System protocol client library development files" dosyasinin olmamasindan
kaynaklaniyor. Debianda bunun cozumu :

apt-get install libx11-dev

Ancak kurmak istediginiz program nedir ne degildir diye (http://rkward.sourceforge.net/) bir
baktim. Kurulum icin KDE ve QT kitapliklarinida istiyor. Yani yukaridaki hatayi libx11-dev ile
asabilirsiniz ancak muhtemel baska sorunlarda karsiniza cikacak. Bunun icin asagidaki paketlerde
yoksa kurun.

KDE Kitapliklari icin :

apt-get install kdelibs4-dev

QT icin :

apt-get install libqt3-mt-dev qt3-dev-tools

Paketlerinide kurmanizi gerektirecek. Bunlarla configure islemenini asabilirsiniz ancak program
r-project diye bir seye daha ihtiyac duyuyor onuda kurmaniz gerekir.

Saygilarimla,
Serdar Aytekin