Re: nvidia xmms debian ??? -5-

Merhaba,

Aslinda bu arapsasina donmus bir konu. http://bugs.debian.org/219352 adresindeki bildirimlerden ve
aciklamalardan bu isin arapsacina dondugunu gorebilirsiniz. Herkes hatayi farkli sekilde
yorumluyor, kimisi sorun nvidia suruculerinden kaynaklaniyor diyor kimisi hayir sorun xmms de diyor
kimiside hayir glibc hatasi diyor.

Konuyu biraz daha yogun inceledikten ve sizin diger dagitimlarda bu problem yok demenizden sonra
konu ile ilgili olarak benimde fikirlerim bir miktar degisti.

Yukaridaki adrese en son 3-4 gun once bu konuda cozum niteliginde bir bildirim yapilmis. Sorununun
glibc/ld ile alakali oldugunu nvidia'ninda hatayi tetikleyici oldugunu soyluyor. Hatta bununla
alakali gentoo'nun sitesinde bir yamada sunulmus.

Nvidia suruculerinin Debian tarafindan incelenme sansi olmadigi icin problemin kaynagi hakkinda net
seyler ortaya cikaramiyorda olabilir. Boylesine arapsacina donmus ve kesin neticeye ulasmamis bir
meselede sorun Debian'dan degil deyip kestirip atmak dogru bir yaklasim degil haklisiniz. Yinede
Debian tarafindan resmi bir aciklama yapilmadikca emin olmak guc. Sorun Debian'daki glibc'den de
kaynaklaniyor olabilir. Sorunun cozumu icin muhtelif yontemler onerilmis ancak o cozumlerde nihai
olmuyor.

Biraz arama yapildiginda soz konusu problemin zaman zaman diger dagitimlarda ortaya ciktigi
goruluyor. Ama sizin ifadenize dayanarak su an icin bir problem olmadigi varsayarsak diger
dagitimlar gecici cozumler ile bu isi halletmisde olabilirler veya gercekten bu hata su an icin
sadece Debian'da ortaya cikan bir problemde olabilir. Bu konudaki hata bildirimi kapanmamisken net
bir yaklasimla sorun Debian'dan kaynaklanmiyor demek bir miktar kusurlu bir ifade olmus dogrusunuz.

Daha net seyler soyleyebilmek icin vakit ayirip google'u didik didik etmek gerekebilir.

Ancak boyle bir problemin olusmasi hicbir dagitimi guvensiz yada kotu yapmaz. Bu kadar hata
bildirimleride yapilmisken Debian gelistiricileri tarafindan durum mutlak incelenir ve problemin
sebebi kesin olarak tespit edilince en uygun, kalici cozum uygulanir buna emin olabilirsiniz.

Problem farkli durumlarda da ortaya cikiyor olabilir. Sonucta Debian ile Nvidia kullanan bir suru
kullanicida var. Nvidia-glx paketi ile de benzer sorunlari yasayanlar olmus vs...

Ercin Beyin onerdigi sekilde de bir kurulum yapip test edin. Buda cozume ulastirmazsa, problemin
kaynagi ve cozumu icin Debian tarafindan yetkin bir aciklama yapilmasini veya yama cikarilmasini
beklemek uygun olabilir.

Ama ne olursa olsun bu durum Debian'a olan guveninizi ve sevkinizi kirmasin. Guvenmeye devam edin.

Saygilarimla,
Serdar Aytekin