RE: Debianda çeşitli sorunlar

Mehmet Türker
http://www.turker.name.tr

Samba'nın yapılandırma dosyası /etc/samba/smb.conf u düzenledin mi? Burada
security= xxx  kısmını makine ismini, wins server'ı vs doldurmuş olman
lazım. Eğer security = domain dersen, domain makinesinde de bu bilgisayarı
eklemiş olman lazım (Admin değilsen tavsiye etmem). En güzeli
security=server

> 3 - apt-get yardımıyla openoffice kurdum kde menusundeki
> kısayollarla acmaya calıstıgımda taskbar da kum saati ile bir
> pencere acılıyor fakat ekrana hicbirsey gelmeden kapanıyor
> herhangi bir hata vermiyor

Kısa yollarla değil de bir tane xterm penceresinde çalıştırmayı dene ve
çıkan hata mesajına bak istersen.

> 4 - uzak masaustu bağlantısı ile windows2000 olan bilgisayara
> bağlanıyorum fakat sift tusu yardımıyla basılan tusları
> (örnegin : ? = gibi karakterler) 2000 e gondermiyor.
>
> 5 - konsoldan herhangi bir program çalıştırmak istediğimde
> örneğin:
>
> # opera:
> opera: cannot connect to X server
>
> # firefox
>
> (firefox-bin:5969): Gtk-WARNING **: cannot open display:
>
> # xmms
>
> ** CRITICAL **: Unable to open display
>
> Şeklinde hatalar veriyor ve program çalışmıyor. bu sorunu
> [...]

Sisteme root kullanıcısı olarak mı giriyorsun ?
set DISPLAY=:0.0   komutunu verdikten sonra denermisin. Eğer bu şekilde
çalışıyorsa sisteme root olarak girmek yada girmemekle alakalı olabilir. Şu
an tam hatırlamıyorum ama bazı ayarlar yüzünden böyle birşeyler oluyordu.