RE: ls ile önce dizinleri, sonradosyalarilisteleme

Title: RE: ls ile önce dizinleri, sonradosyalarilisteleme

> ben bu kadar uzun yazmak yerine .bashrc dosyasinda alias
> yazarsiniz diye dusundugum icin islev tanimladim

Evet, yani o yazdigim komutu tabii ki her seferinde
öyle uzun uzun kullanmak gibi fantazilerim yok :) bir
alias'a atama yapacagim.

>[dizin veya normal dosya] olmayan lari gosteriyor mu? sembolik baglanti,
>fifo, karakter aygiti vs

Ooops, hatirlattiginiz icin tesekkürler, $u sekilde düzenlenirse konu
hallolur:

  ls -la | sort -k 9 -d | egrep ^d && ls -la | sort -k 9 -d | egrep -v "^d"

egrep'in -v parametresi "inverse" yani bir nevi tümleyen islevi gördügü
icin -v "^d", basinda d olanlar haricindekiler manasina geliyor ve yukarida
dikkat cektiginiz sorun cözülüyor. (egrep kullanmamin sebebi extended
regex aliskanligi).

> niye kullanmiyorsunuz, yani sort a ne gerek var, zaten ls siralama
> soylenmezse isme gore siraliyor, sizin ls'iniz alias mi?

O benim sacmaligim! :) Sanirim kafam baska yere gitti, karsimda
örnek olmasina ragmen sanki ASCII siralama yapiyor ve mesela "Bilal"
"ahmet"ten önce geliyor gibi algiladim, öyle degil halbuki.
Dediginiz gibi:

  ls -la --color | egrep ^d && ls -la --color | egrep -v "^d"

bir komut da is görüyor, ancak ccze hosuma gitti belki onu kurcalarim
diye

  ls -l | egrep ^d | ccze -A && ls -l | egrep -v "^d" | ccze -A

(ya da -la'li hali) komutu üzerinden gidip mevzuyu detaylandirabilirim
(simdilik tek problemi total .... satirinin da görünmesi ama bu
pek önemli degil yine de bir sekilde gidermekte fayda var komutu daha
cok karmasiklastirmadan).