Re: /dev/psaux sorunu

On Wed, 2004-12-08 at 17:00 +0200, e2e wrote:
> Merhaba,

Merhaba,

> /dev/psaux aygit dosyasi yaratildiktan sonra mouse sorunsuz calisiyor.
> Fakat her reboot'tan sonra bu aygit dosyasi kayboluyor ve yeniden
> olusturmak gerekiyormus.
> Biraz ugrastiktan sonra da acilis sonrasi /.dev diye bir dizin olusmaya
> baslamis. Artik her acilis sonrasi burada olusan psaux dosyasini /dev
> altini tasiyip X sunucuyu tekrar baslatiyor, mouse kullanabilmek icin.

Öyle görünüyor ki udev kurmuşsunuz. udev, artık eskilerde kalan ve
çekirdekte deprecated olarak bilinen devfs kodunun yaptığı işi userspace
içerisinde yapan bir oyuncak. Tam olarak, sisteme yüklenen sürücülerin
(modüllerin) userspace yazılımlarla iletişim kurmak için
kullandıkları /dev/ altındaki device-node'ları (aygıt düğümlerini)
gerektiğinde otomatik oluşturmak, aygıt sürücüsü kaldırıldığında (rmmod)
ise otomatik olarak silmek.

udev çalışabilmek için Robert Love tarafından geliştirilen Kernel Events
Layer'a ve sysfs'e (/sys dizinini yöneten dosya sistemi) ihtiyaç duyar.

> Daha fazla ayrinti veremiyorum. Herhangi bir fikri olan var mi?

Var tabii:

        echo psmouse >> /etc/modules

komutunu verin, root olarak :)

> 2.6.x serisi kernel'larda /dev/psaux yerine /dev/input/mice kullanildigi
> yaziyor. Fakat bende (2.6.8-1) psaux var ve sorunsuz calisiyor.

/dev/psaux olduğu gibi duruyor ve sisteminizdeki PS/2 portunu yöneten
psmouse modülüne tekabül ediyor.

/dev/input/mice biraz daha pratik amaçlar için kullanılıyor. Örneğin
sisteminizde (notebook olduğunu varsayalım) bir usb mouse, bir seri
porttan bağlanmış wacom tablet, bir de PS/2 portundan bağlı olan bir
touchpad varsa, /dev/input/mice bunların hepsinden gelen bilgiyi
toplayıp IMPS/2 emülasyonu ile tek bir port üzerinden geliyormuş gibi
verir. Bu sayede notebook'da hem usb mouse, hem de touchpad
kullanabiliyorum, hepsi bir arada.

Eskiden bunu yapabilmek için XF86Config'de birden fazla InputDevice
section oluşturmak gerekirdi :)

Buna göre, ister /dev/psaux, ister /dev/input/mice kullanin, eger bir
tek mouse sahibi iseniz ve o da PS/2 portunda ise pek fark etmez.

İyi eğlenceler,
--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/