Re: error changing keyboard layout to 'tr'

* Mehmet Seckiner [2004-12-08 05:10:51-0800]
> herhangi bir duzelme olmadi. kde konsoleunda
> setxkbmap tr komutunun karsiligi
> Error loading new keyboard description
> oluyor. Diger bildigim tum dil kodlari (pl, hu, fi
> vs.) icin denedim hicbirinde bir hata vermedi. Sadece
> tr de sorun var. loglari ve config dosyasini
> attachment olarak gonderiyorum.

Evet, loglarda hatanin X seviyesinde basladigi goruluyor.  Keske su
betigi calistirmadan once buraya bir sorsaydiniz? :-)  Belirli
_kabullere dayali_ ve sistem duzeyinde etkili bu tur betikleri iste bu
yuzden sevmiyorum.  Neyse, simdi ne yapabiliriz ona bakalim.

Xkb bilesenlerinin oldugu paket(ler)i tekrar yuklememiz lazim.  Hedef
paket 'xlibs' olarak gozukuyor.  Fakat soyle bir sorunumuz var, /etc/X11
dizinindeki dosyalar teknik tabiriyle 'conffile'dir.  Siradan bir tekrar
yukleme yapsaniz bile o dosyalara ilisilmeyebilir.  Tehlikeli gibi
gorunecek soyle bir sey deneyelim, lutfen asagidaki komutlari dikkatli
sekilde uygulayin (root olarak):

    mv /etc/X11/xkb ~/
    apt-get install --reinstall xlibs
    # X'i yeniden baslatin.

Sayet bu komutlar isleri duzeltirse, /root dizinine tasidiginiz eski
xkb'yi silebilirsiniz.

Baska seyler de bozulmus olabilir, betigi incelemem lazim bunun icin.