gnome - esd - kisa sesler

merhaba,

debian/unstable kullaniyorum. standart bir kurulum sonrasi gnome
yukledigim sistemimde hic ses cikmiyordu. (gnome ses araci, sistem
sesleri altindaki test butonu). alsa kurup alsaconf ile ayarlayip (ses
kartini ati ixp olarak dogru sekilde gordu) alsamixer ile sesi actim
ama hala ses cikmiyordu. xmms in output pluginini alsa'dan esd'ye
cevirince sesin calistigini farkettim.

"multimedia systems selector" altinda alsadan baska secenek olmadigini
gorunce uzuldum. cok gecmeden gnome'un bu islerini gstreamer denen
nane ile hallettigini ogrendim ve gstreamer-esd kurdum. artik test
butonu ses cikartiyor fakat maalesef ki bu ses kisa bir hisirtidan
ibaret.

hayal kirikligi ile xmms acip mp3 calmaya basladim ve bu esnada test
butonuna bastim. ses olmasi gerektigi gibi duyuldu, arka planda mp3
ile birlikte olmasi gerektigi gibi ses cikiyor ama tek basina anlik
bir cizirtidan baska birsey duyulmuyor.

fikri olan varsa ve paylasirsa cok sevinirim. gnome - debian tabanli
ses nasil dokumani tarzinda birsey var mi?

dip not: bu islemleri yaparken hic bir ayar dosyasini el ile
degistirmedim ve herhangi bir canliya zarar vermedim.

--
Can Burak Cilingir
http://canb.net/