Re: vim belgeleri nasil .gz'li halden cikiverdi?

Cts, 2004-11-20 tarihinde 01:16 +0200 saatinde, Emre Sevinc yazdı:
> vim belgeleri nasil .gz'li halden cikiverdi?
>
> Sistemimi Debian stable'dan unstable'a gecirdikten sonra
> vim'in help islevinden hic faydalanmamistim. Bugün :help
> ile bir yardim almaya kalkinca:
>
> Sorry, help file "/usr/share/vim/vim63/doc/help.txt.gz" not found
>
> dedi.
>
> Hakliydi, cünkü o dosya yoktu, onun yerine:
>
> /usr/share/vim/vim63/doc/help.txt
>
> dosyasi vardi!
>
> Bunun üzerine ben de
>
> /etc/vim/vimrc
>
> dosyasina gittim ve
>
> set helpfile=$VIMRUNTIME/doc/help.txt.gz

> [...]

Sorun tam olarak bu:

Aslında gzip ile sıkıştırılan bir dosya yok. Daha doğrusu o yardım
dosyası vim paketiyle geliyor ve eğer yapılandırma dosyasının
değişmemesini seçtiyseniz böyle bir hata ile karşılaşmanız gayet doğal.
Yani,sürüm yükseltme sırasında sistemde kalan eski vimrc dosyasında
belirtilen yardım dosyası artık sıkıştırılmıyor ve bu nedenle tabii ki
öyle bir dosya yok :)

Erçin EKER
UIN: 82166138
Jabber: ercineker@jabber.org

Make it idiot-proof, and someone will breed a better idiot.

                                              -- Oliver Elphick