Re: Sarge kurulumnda Ext3 hatası

Merhaba,

Ext3'un disk bolumleme kisminda gorunmemesi normal degil, Ext3 destegi debian-installer de saglanan
bir ozellik. Hatta varsayilan kurulum aksini belirtmediginiz surece ext3 uzerinden yurutulur.

Sarge'i hangi cd image ile kurmaya calisiyorsunuz? Net-install cdleri ilemi kurulum yapiyorsunuz ?
Hangi tarihli cd image'i kullaniyorsunuz.

Sorun buyuk ihtimalle kurulum sirasinda ext3 modulunun yuklenememesinden kaynaklaniyor. Kurulum
esnasinda, "Temel sistem kuruluyor" derken ALT + F3 veya ALT + F4 ile sistem loglarini gozlemleyip,
ext3 ile ilgili kisimdaki davranisini gormeye calisabilirsiniz. Yalniz bu kisimda mesajlar biraz
hizli akacagi icin mesajlari kacirabilme olasiliginiza karsin disk bolumleme islemine geldikten
sonra;

ALT + F2 yapip konsola dusun, daha sonra;

"uname -r" ile kurulumun hangi cekirdek ile yapildigina bakin, buradan cekirdeginizin tam
versiyonunu ogrenin. Mesela versiyon "2.6.8-1-386" olsun bu durumda

insmod /lib/modules/2.6.8-1-386/kernel/fs/ext3.ko

ile ext3 modulunu eklemeye calisin. Sonuc basarili olursa sadece "disk bolumlendirme" islemini
yeniden baslatip deneyin.

Ayrica, yukaridaki sekilde ext3 modulunu eklemeden oncede ALT+ F2 de iken sistem loglarina
bakabilirsiniz

cat /var/log/syslog |grep ext3 |more

ve

cat /var/log/partman |grep ext3 |more

size bilgi verecektir.

Belki en son olarak asagidaki adresden net-install cd'sinin son halini cekip kurulumu
deneyebilirsiniz.

http://godel.cs.bilgi.edu.tr/mirror/debian_CD_iso/sarge-i386-netinst.iso

Bu son cd ilede benzer sorunlari yasarsaniz, kurulum loglarindan yeterli kismini, listeye
gonderirseniz yardimci olmaya calisiriz.

Saygilarimla,
Serdar Aytekin