Windows Media Player filmlerini izlemek, izleyememek, MPlayer, vlc, xine, sundance, vs.

Title: Windows Media Player filmlerini izlemek, izleyememek, MPlayer, vlc, xine, sundance, vs.

2 yili askin süredir MPlayer ile her türlü DVD, DivX, VCD
filmi izliyordum, ta ki birkac gün önce bir arkadasimin bana
verdigi Cowboy Bebop CD setindeki .avi dosyalarini oynatmaya
calisana dek. 0.9 sürüm MPlayer da vlc de (videolan client)
ses var görüntü yok moduna gectiler, cözemiyoruz biz bu görüntü
verisini dediler $u türden dosyalar icin:

Cowboy_Bebop_01.DVD_wm9_VCM.avi
Cowboy_Bebop_02.DVD_wm9_VCM.avi
.
.
.

Bunun üzerine dedim ki zamani geldi, son sürüm MPlayer
cekeyim, derleyeyim huzura kavusayim. Tüm codec dosyalarini
indirdim, gerekli dizine kopyaladim, MPlayer v1.0pre5 kaynak
kodunu cektim, derledim ama sonuc elde edemedim: MPlayer crashed
ve komut satirina dönüs. Dedim ki o zaman CVS'ten en güncel sürümü
cekeyim, onu da cektim, derledim, calistirdim baktim MPlayer crashed
ve deja-vu. irc.freenode.net'teki #fazlamesai kanalindaki arkadaslarla
bir miktar kurcaladik, tavsiyeler üzerine
ftp://ftp.nerim.net/debian-marillat/ unstable main deposundan hazir
derlenmis MPlayer ve win32codecs cektim, denedim, yine olmadi.

Bunun üzerine #mplayer kanalina gidip dogrudan MPlayer
gelistiricilerinden biri ile yazismaya basladim, kendisi de durumun
bir hayli garip oldugunu kabul etti ve e-posta listesine
detayli hata raporu iletmemi söyledi ben de ya bismillah ./configure
--enable-debug=3 diyerek ise giristim, dd ile filmden örnek veri aldim,
incelemeleri icin MPlayer FTP deposuna yolladim
(aklima "numune almak" kli$esi geldi, dd'ye bir tür "numune alici"
deyip kimyasal bir cagrisim yaptirabilir miyiz). gdb ile bogustum
ve $öyle bir sayfalar dolusu hata raporu olusturdum:

http://mplayerhq.hu/pipermail/mplayer-users/2004-November/049705.html

Aradan saatler gecmisti ve ben güzelim cizgi filmleri izlemek yerine
ekrandan kayip giden gcc ciktilarini, gdb yazmac kayitlarini falan
izliyordum. En sonunda canima tak etti ve aklima Kivilcim "sundance"
Hindistan biraderimin bilgece ögüdü geldi:

- Bir de Knoppix ile acip xine araciligi ile seyretmeyi dene.

Dedim ki, güzelim bicak sirti bir Debian unstable varken neden
melez güzeli Knoppix ile flört edeyim ki, xine ise xine! Akabinde
garanti olsun diye:

apt-get install xine libxine1

diyerek sistemimdeki xine'i ve fonksiyon kitapligini son
sürüme güncelledim. xine deyip calistirdim, ilgili video dosyasini
secip play dedim ve koltugumda geriye yaslanip olaganüstü görüntülerin,
müziklerin tadini cikardim.

Dostum Kivilcim'a buradan tekrar tesekkür etmek istiyorum. Ayrica
bana yardimci olmaya calisan #fazlamesai kanali sakinlerine ve
#mplayer kanalindaki MPlayer gelistiricilerinden rxt'ye tesekkürü
bir borc bilir, xine yazilimini gelistiren ekibe de sükranlarimi
sunarim.

Kissadan hisse: Alternatifleri her zaman degerlendirin. Degerlendirmenizi
söyleyen arkadaslarinizin sözlerine kulak verin :)
(Baska hisseler varsa onlari da siz cikarip yazin ;-)

Bunu böyle bir nevi günlük, bir nevi blog girdisi tadinda yazdim,
yazdim cünkü dün gece gördügüm kadari ile #fazlamesai kanalindaki
baska arkadaslar da benimle ayni dertten muzdariptiler onlarin
da yarasini desmis olduk ve belki bu mesaj onlarin yarasina merhem
olur diye düsündüm (amma metaforik yazdim ya! Numune, yara, merhem,
vs.).

Herkese Debian ile performansli, eglenceli, videolu, müzikli
günler.

Emre Sevinc