qmail scanner - sorunun cozumu

Gecen gun Serdar Aytekin Bey'in

Debian GNU/Linux 3.1 (Sarge) Üzerinde Qmail (Smtp-Auth destekli) + Vpopmail
(Mysql destekli) + Courier-Imap + Squirrelmail (Türkçe) + Spamassassin +
Razor + Pyzor + Maildrop + Clam Antivirüs +
Qmailscanner

http://www.serdaraytekin.com/docs/os/debian/sarge-qmail-vpopmail-spamassassin-antivir-squirrelmail.html

isimli belgesindeki amaclanan sistemi kurmak icin calismalara basladim. adim
adim ilerlerken ve hersey normal calisirken
qmail-scanner kurulumundan sonra aldigim "451 qq temporary problem (#4.3.0)"
hata ile basladi ve sistemi 1 onceki adima cevirdigimde sistem mail
alis-verisini duzgun 1 sekilde yapiyor fakat qmail-scanner kuruluyken bu
hayati veriyordu ve o zaman basladi Serdar Bey ile posta trafigimiz...

problem benim clamav kurarken ayni zamanda clamav-daemon'u da kurmamdan
kaynaklaniyordu ve qmail-scanner kurulurken de clamav-daemon'un path'ini de
kullanmak istiyor ve erisim problemi oluyordu, /etc/clamav/clamd.conf
icindeki "user clamav" ibaresini "user qscand" olarak, /var/run/clamav'in
haklarini da "chown qscand -R /var/run/clamav" olarak ayarladigimizda sorun
cozuldu. diger 1 sorun da bind kurulumundan sonra /etc/init.d/sysklogd de
yaptigim degisiklikten dolayi olusan sistem log'layamiyordu kendini,
yaptigim hata suydu? SYSLOGD="/usr/local/bind/dev/log" bunu SYSLOGD="-a
/usr/local/bind/dev/log" ile degistirince sistem kendini yine loglamaya
basladi ve problem cozuldu mail sitemi ve sistem loglari duzgun olarak
calismaya basladi. hatta ufak 1 test de yaptik gmx mailime gelen sacmasapan
ve gmx'in mail sisteminin tanimlayamadigi viruslu 1 maili kendi sistemime
attigimda clamav hemen virusu tanimladi.

Serdar Bey'in gosterdigi yardimseverlik ve cozume ulasmadaki israrina hayran
kaldim, kendisine tesekkuru borc bilirim. Serdar Bey yazida eksigim yada
yanlisim varsa duzeltirseniz sevinirim.

iyi calismalar
Baybars Uzunoglu

--
Geschenkt: 3 Monate GMX ProMail + 3 Top-Spielfilme auf DVD
++ Jetzt kostenlos testen http://www.gmx.net/de/go/mail ++