vmware'de lp0,parport0 sorunu

herkeze selam.
Ben bazı windows programlarını çalıştırabilmek için vmware'de windows
kurdum. Ama her seferinde vmware'ti başlattığımda vmware-config'i
tekrar ayarlamam gerktiğini söylüyor. ve paralel lp0 portunu
kullanamıyorum. seri portları tanıyor ama parpor0 için başlarken
bağlanamadı mesajı alıyorum. (linux'ta yazıcımı kullanabiliyorum,
cekirdekden kaynaklanmıyor sanırım)
wine ile denedim onda da olmadı. İşim gereği bana o program cok lazım.
wine'de veya vmware'de lp0'rı nasıl kullanacagım. cmod ayarlarını tam
erişim 777 yaptım, yine olmadı.
Bu yeni penguen arkadaşınıza yardımcı olursanız sevinirim:) bir
programdan sebep makinamda vindovsun yer kaplamasını istemiyorum.

saygılar..