Re: Yeni yaratılan dosyanın izinleri

slm,
On Mon, 2004-11-15 at 12:18 +0200, Çağatay Tengiz wrote:

> Sormak istediğim bir kaç şey var :
>
> 1. normalde ~/.xsession diye bir dosya yok, bu dosya X için ~/.bashrc
> gibi bir görev mi üstleniyor

amac kullanicinin kendi oturumunu kisisellestirebilmesi,
bir nevi bashrc ye benziyor, ama calismadan once yapilacaklar degilde
oturumun kendisini tanimliyorsunuz (oncesiyle sonrasiyle)
ornegin:
 startkde
 echo 1 >> $HOME/sayac.txt

boylece kapanan oturumlari sayabilirsiniz (wc -l sayac.txt)
> 2. Aşağıdaki script tam olarak ne yapmak istiyor? (bash konusunda
> hala
> daha oldukça cahilim de...)

eger sistemde WINDOWMANAGER diye bir degisken varsa ve mantikli bir
uygulamayi gosteriyorsa onu, yoksa x-session-manager i, o da yoksa,
x-window-manager i calistir
hicbiri yoksa hata ver
umask i, exec $realstartup dan once yapmaniz lazim, yoksa bir ise
yaramaz

eger x-session-manager i which ve ls -l ile takip ederseniz goreceksiniz
ki, once /etc/alternatives/x-session-manager a ordanda sisteminizin
ontanimli oturum yoneticisine yonlendiriliyor, bu eger kde degilse,
update-alternatives ile (root olarak), startkde ye yonlendirilmesi
lazim,

bu sistemin yarari su, yarin bi gun kullanicilarinizi gnome a yoneltmek
isterseniz, .xsession'lari tek tek degistirmenize gerek kalmaz, admin
olarak update-alternatives ile gnome-session'a yonlendirebilirsiniz,

daha guzel bir yontem olmasina ragmen, denemeler icin biraz fazla
karmasik gelebilir. nasi rahat ediyorsaniz oyle baslayin.

> 3. Dün akşam, kullanıcı dizini altında değil de /etc/X11/XSession
> dosyasına umask 002 komutunuu ekledim ama sonuç alamadım acaba neden
> olabilir?

sanirim 1. soru biraz acikladi durumu, yani bashrc den farkli oldugu
icin gidip en sona yazmaniz yetmiyor

ayrica gdm'e mesela XSession'i kale almasi icin ontamimli (sistem)
oturumu ac demeniz gerekiyor, xdm tamamen saygi gosterir, kdm i
hatirlamiyorum

> 4. ~ dizini altındaki dosyanın adı .xsession mı .Xsession mı olmalı ?

farketmez, bana shift'e basmak zor geliyor

kolay gelsin

--
A. Alphan Bayazit
http://www.bayazit.net/alphan