RE: YNT: Sarge Installer ile Debian kurulumu denemesi: Ilk denemebasarisiz!

Title: RE: YNT: Sarge Installer ile Debian kurulumu denemesi: Ilk denemebasarisiz!

>DRAM clock BIOS tan ayarlanabiliyor. uygunsuz bir ayar yakaladiginda
>"suggested DRAM clock is 100"   (yada taktigim RAM e göre 133) seklinde
>uyari alip gerekiyorsa degistirdim.

Degistirdin, 100'e cektin, o sekilde boot ettin ve yine parcalanma
hatasi mi aldin? Ifadeyi tam net anlayamadigim icin sordum.

memtest86 ve memtest86+ programlarini su adreslerden indirmek:

http://www.memtest.org/

http://www.memtest86.com/

ve ISO'lari ya da sunduklari kücük dosyalari kullanarak boot edebilir
CD ya da disket olusturmak ve isletim sisteminden bagimsiz olarak
hafizayi stres testine tabi tutmak mümkün.

Bir baska alternatif belirtildigi gibi Knoppix ile memtest
calistirmayi da denemek olabilir.

memtest ile test etmek haricinde, bunlara ek olarak:

tail -20 /var/log/syslog
tail -20 /var/log/messages
tail -20 /var/log/kern.log

gibi komutlarla ilgili log dosyalarinin son 20 satirini görebilirsin.

Bir baska debugging yöntemi, bir konsolda

tail -f /var/log/ilgili_log_dosyasi

calistirmak ve sonra baska bir konsola gecip apt-get ya da apt-cache
calistirip parcalanma hatasi almak ve sonra Alt-Fn ile tail'i calistirdigin
konsola gidip bakmak (-f parametresi follow manasinda yani ilgili dosyanin
dibine bir sey eklendice tail'i güncelle, son eklenen satirlari ekrana
otomatik olarak bas seklinde).

dpkg ile sorunsuz paket kurulabiliyor mu test etmek icin cok kücük
ve pek bir bagimliligi olmayan

http://ftp.us.debian.org/debian/pool/main/v/vcdtools/vcdtools_0.4-2_i386.deb

paketini cekip

dpkg -i vcdtools_0.4-2_i386.deb

diyerek dogrudan dpkg üzerinden paket install islemini deneyebilirsin, yine
parcalanma arizasi alacak misin, tabii bunu yaparken yine bir baska konsolda
tail ile log dosyalarini takip etsen faydali olabilir.

Yukaridaki yöntemlerin sonuclarini bildirirsen sevinirim.