Re: Yeni yaratılan dosyanın izinleri

Ali Alphan Bey,

Yanıtınız için teşekkürler.

chmod g+s <dizinismi> yaratılan dosyaların "avukat" grubunda yaratılmasını sağladı. Teşekkürler.

Ama /etc/profiles içine dediğinizi yaptığımda bir sonuç alamadım. Sonra /etc/login_defs için de aynısını yaptım ama olmadı. Sonuçta gittim ~/.basrc 'nin içine umask 002 ekledim ve konsoldan yaratılan dosyalarda bunun çözüümün işe yaradığını gördüm.

Ayrıca Debian'da bash ile ilgi sistem-geneli ayarları /etc/bash.bashrc içindeymiş[1] ve sanırım bu dosya hem /etc/prfiles'ı hem de /etc/login.defs'i eziyor.

Yalnız bu ayar kde içerisinden bir openoffice belgesi yaratıldığında işe yaramıyor ne yazık ki... Ve benim yaşadığım problemin aynısı debian listelerinde daha önce tartışılmış ama tatmin edici bir cevap yok[2].

Aslında genel sorun şu : Debian'da x genelinde geçerli olan umask ayarı nereden yapılabilir?

----
1 : http://lists.debian.org/debian-user/2004/07/msg02462.html
2 : http://lists.debian.org/debian-user/2004/08/msg05284.html

Ali Alphan Bayazit wrote: