Re: debian

Merhaba,

Sorun paket kurulumu esnasinda "update-mime-database /usr/share/mime/"
komutunun isletilmeye basladigi anda ortaya cikiyor gorunuyor.

/usr/share/mime/ altinda "globs" dosyasi hic olusturulmus mu?
/usr/share/mime/ dizinde en onemli unsur "package" dizini, ve icerisindeki
"freedesktop.org.xml" dosyasi. Bu dizin ve dosya olduktan sonra zaten
diger dizin ve dosyalari "update-mime-database" komutu olusturur. Ancak
sizin sisteminiz bu dosyalar ve dizinler olusurken, tikaniyor.

Bu noktada hatirima gelen bir kac olasi sebep;

- /usr/share/ altinda yeterli disk alani kalmamis olabilir

- Bu dizine erisim haklarinda bir problem olabilir (ilgili disk bolumu
/etc/fstab icerisinden sadece okumaya set edilmis olabilir gibi.)

- Diskinizde o bolumde bir fiziksel sorun olusmus olabilir.

Yalniz "update-mime-database" komutunun kill ile dahi kesilememesi biraz
ilginc. Bu islem olurken "ps auxf" ile bu komutun sistemdeki durumunu
gozlemleyin.

"find /usr/share/mime" komutu ilede sistemin takilip kalmasi, HDD'inizin
ilgili bolumunde fiziksel bir problem olabilme ihtimalini artiriyor
aslinda. Bu noktada da "fsck" denenebilir belki.

Saygilarimla,
Serdar Aytekin