Re: Istek parca ;o)

On Tue, 2004-11-09 at 21:48 +0000, why not wrote:
> Iyi gunler

selamlar,

> -Sitede tips(kisa ipucu) gibi bir kisim yapmayi dusunuyormusunuz?
>
> -Birde sitede ilerde kullanicilardan gelen guzel debian ekran
> goruntulerini
> sunma imkani olabilirmi?

+2

> -Ozel istek olarak : Debianda p2p download programlarinda bir
> tanesini
> anlasilir anlatimi olursa cok iyi olur.(mldonkey, gift vs.. )

kabaca:
mldonkey-server ve mldonkey-gui paketlerini kurup
acilistista calistirililsin mi sorusuna hayir deyin,
kullanici olarak:
cd; mkdir mlnet;cd mlnet; mlnet
baska bir yerden (ya da debian menuden) mlgui yi calistirin
search/complex tabi altinda istediginizi ariyabilmeniz lazim
(eger servers tabi altinda hic sucunu gorunmuyorsa, ontanimli sifreden
olabilir, emin degilim, sag taraftaki settings tusu uzerinde , login
admin, sifre bos olacak sanirim)

bunlarin cogu resimli tus olduklari icin ekran goruntusu ile halletmek
daha mantikli olurdu, simdilik boyle idare ediverin

dosyalar ~/mlnet/incoming altina iner

firefox (ve mozilla icin) mozex adli uzantiyi kurup, ed2k linklerini
otomatik olarak indirtebilirsiniz

> -Debianda ekran kartinin 3d ozelligini nasil aktiv edebilirim?(ATI
> Radeon
> Mobility M6 LY)

ne yazik ki simdilik atinin web sitesinden suruculeri indirip,
readme.txt de soylenenleri yapmak gerekiyor,
kendisi cok duzgun olmadigi icin turkceye cevirmek ne kadar saglikli
olur bilemiyorum

(belki ubuntu dan cekirdek ve ati suruculeri .deb olarak asirilabilir,
denemek lazim)

> -Son olarak :Daha once matlab kullaniyordum.Linux altinda bu
> programin
> benzeri octave oldugunu ogrendim.Ancak komut satirinda bu programi
> kullanmam
> gerekiyor.Bu programin veya daha baska bir programin kde altinda
> arayuzu
> varmi?Gui seklindede olabilir.(matlab benzeri olursa cok iyi olur. )

matlabin linux deki en iyi karsiligi matlabdir, ama ozgur birsey
istiyorsaniz octave cogu zaman is goruyor, ne yazik ki bildigim iyi bir
grafik arabirimi yok,
zaten .m dosyalarini istediginiz duzenleyicide degistirip kullanabilmek,
sanki daha iyiymis gibi geliyor bana.

kolay gelsin
--
Ali Alphan Bayazit <listeci@bayazit.net>