Re: Tavsiyen için tesekkürler fakat

Merhaba,

Peki ozaman ufak bir ornek yapalim, Mesela ornek senaryomuzda "telnetd" yi
erisime acmak isteyelim.
(ornek olarak bilerek telnetd yi veriyorum, debianda inetd den kolayca
calistirabilirsiniz.)

Once tum inetd uzerinden calisan servislerin erisimini kapatalim.

/etc/hosts.deny

ALL : ALL

Simdide inetd uzerinden calisan telnet servisini herkeze acalim.

/etc/hosts.allow

ALL : in.telnetd

Istediginiz yapi bu kadar. "telnetd" nin inetd.conf uzerinden calisacak
sekilde ayarlanmis olmasina dikkat ediniz.

Sadece belli bir ip'den telnet'e izin vermek icin (mesela a.b.c.d nolu
ip'ye) /etc/hosts.allow icindeki satir

a.b.c.d : in.telnetd

seklinde olmali.

Yada tersi durum mumkun, telnet'i herkese acip sadece belli ip veya ip'lere
kapatabilirsiniz.

Aslinda bu islemlerin redhat veya suse'de de farklilik gosterdigini
zannetmiyorum. Gozunuzden kacan bir nokta olmus olabilir.

Umarim bu bilgiler yardimci olur.

Birde ufak bir ricada bulunmak istiyorum. Maillerinizi gonderirken
kullandiginiz mail programina ya tam bir turkce destegi vermeyi deneyin,
yada maillerinizde turkce karekter kullanmamaya ozen gosteriniz, zira
gonderdiginiz mailler anlasilmasi guc halde iletiliyor. Encoding problemi
var maillerinizde.

Saygilarimla,
Serdar Aytekin