Re: /dev/sda artık yok hatta /dev altinda hicbisi yok :(

Merhaba,

Gec yanit vermek durumunda kaldigim icin kusura bakmayin, maillerimi ancak
kontrol edebilme firsati buldum.

Mesajinizdaki ciktilar (dmesg ve lsmod) sanki normal gibi. Benim gozumden
kacmis bir durumda soz konusu olabilir tabiki. Ancak ben sizin sorununuzun
kernel bazli olabilecegi dusunuyorum. Bu baglamda elinizde daha once kesin
ve net olarak sorunsuz calistigina emin oldugunuz bir kernel-image varsa
onunla sistemi acip deneyebilirmisiniz ? benzer sorunlar halen devam
ediyormu en azindan onu gorebilmek acisindan.

Kernel islemlerinde her ne kadar debian buyuk kolayliklar sunsada ben kaynak
kodu indirip, normal yontemlerler kerneli derlemenin (initrd.img felan
kullanmaksizin) daha iyi ve performansli bir yontem olabilecegini
dusunuyorum. Kullandiginiz makinenizde bir kere bu yontemle kendinize ozel
kernel image'inizi olusturursunuz daha sonra bunu ihtiyac oldukda yeni modul
desteklerini verip kullanmaya devam edersiniz. Kullandiginiz kernelde bir
guvenlik sorunu yoksa veya guncel kernel size ilave donanim destekleri
sunmuyacaksa her yeni kernel cikinca, hemen ust versiyona update etmenin de
cok gerekli olmadigini dusunuyorum.

Tabiki secim size ait, sadece kendi yorumlarimi yeri gelmisken ifade etmek
istedim.

Saygilarimla,
Serdar Aytekin