/dev/sda artık yok hatta /dev altinda bir ton aygit yok artik :(

Merhaba,

Debian testing 2.6.7-1-k7 kullaniyorum.

bir iso image ini mount etmek istedim fakat /dev/loop aygiti bulunamadi
hatasi aldim modprobe loop dedim
bu sefer de
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/loop0,
       or too many mounted file systems
       (could this be the IDE device where you in fact use
       ide-scsi so that sr0 or sda or so is needed?)

hatası aldım /dev dizinin içine baktığımda eskiden bir ton şey varken
artık hiç bir şey yok modprobe sd_mod ide-scsi ide-core scsi_mod

yaptım gene bir sonuç alamadım hatta bunları /etc/modules dosyasının
içine ekledim yine bir sonuç alamadım MAKEDEV  yaptıktan sonra da bir
şey değişmedi yeni kernele geçtim aynı sorun ne yapmam lazım
geçenlerde bir güncellemede hotplug ve discover güncellendi sorun
bunlardan kaynaklanabilir mi?

bir de bilgisayarın seri portlarına erişemiyorum. bir ups aldım seri
porttan bağlanan fakat seri portlara erişemiyorum. apt-get ile setserial
paketini yükledim modules.conf dosyasında seri portlarla ilgili bölümü
aynen modprobe.conf dosyasına kopyaladım fakat bir sonuç alamadım seri
portlarla iletişim kuramıyorum.
anakartım asus a7n8x-vm
işlemci amd-athlon-xp 2600+
ram 1GB kingston ddr 400

seri portlarla iletişim kurabilmem için ve /dev altında aygıtların
tekrar oluşması için ne yapmam lazım.

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.