Re[4]: Debian iso

Hello Serdar,

Tuesday, November 2, 2004, 10:26:27 AM, you wrote:

> [...]

SA> Cunki bu belgenin ihtivasinda asil olan kurulum icin gerekli iso'lara
SA> ulasimlari saglamak.

SA> http://www.debian.org/CD/http-ftp/ adresinden cesitli mirrorlari kontrol
SA> ettigimizde oralarda woody icin gerekli isolarin tutuldugunu gorebiliyoruz.
SA> Bu baglamda direk bu is ile ilgilenen kisi oldugunuzu bildigim icin hemen su
SA> soruyu sorayim, http://ftp.tr.debian.org/debian-cd/ adresinde normalde woody
SA> iso'lari olmasi gerekmiyormu? Bu gozden kacan bir durummu yoksa disk
SA> alanindan kaynaklanan problemlerden dolayimi gecici olabilecek boyle bir

jigdo nun amaci gereksiz alani azaltmak, iso dosyalarinin güncelligini
korumak  ve iso dosyalarinin indirilme zorlugunu ortadan kaldirmaktir.
Iso dosyalarinin tümünü tutmaya kalksak sanirim 100 GB gibi bir ekstra
yer  gerekecek  zira  bizim  yansida  tüm  mimarilerin  isolari ve tüm
sürümler  tutuluyor.  Testing  isosunun  tutulmasini  bir  düşünsenize
unstabledan  hic  bahsetmiyorum  bile.  Bunun yerine jigdo dosyalarini
tutuyoruz  ki  isolar  güncel  olsun.  Kullanici istedigi yerden devam
edebilsin.  Eski  dosyalarini  iso olustururken kullanabilsin. Sanirim
sizde  650  MB  dosya  aldiktan sonra md5 çiktisinın tutmadigina tanik
olmussunuzdur. Bu islemin sonucu 650 Mb yi bir daha bastan indirmektir

!!! :)

SA> Bir baska hususda Sarge'ye ait net-install image'lerini neden
SA> arsivlemiyorsunuz (benim dikkatimden kacmissa da ozur dilerim).

Bu konuda 1  hafta önce arsiv baslattim artik tüm sürümler tutuluyor.

SA> Ayrica, ftp.tr.debian.org adresindeki arsiv calismalarinizdan dolayi
SA> Tesekkur Ederim, 2-3 ay oncesine kadar guncellemede bir takim problemler
SA> olabiliyordu, "apt-get update" deyince ulasilamayan bir cok paket
SA> olabiliyordu ama son zamanlarda cok guzel isliyor, uzagi yakin etmesi adina
SA> cok guzel bir hizmet.

Yaklasik  4  ay once push mirror yapmaya basladik o yüzden yansi artik
ayni  zamanda  yenileniyor.  Muhtemelen sizin update yaptiginiz sirada
dosyalar  gelmekte  idi.  Bir  de  günde  2 kere yansi aliyorduk ondan
olabilir.

Yakinda gentoo yansisina da baslamayi düsünüyorum. Ama bunun için
biraz daha disk ihtiyacim var. Su an disk kapasitemiz 300 GB. ve
maalesef yansilara yetmiyor.

--
Have a nice day,
Levent YILDIRIM