Re: Turkce Debian Sitesi Olusturulmasi Hususunda

Bence de drupal, mambo gibi ağır cms'lere boğulmayalım.

Bir kaç gündür kendi sitemi oluşturmak için bloxsom ile uğraşıyorum. Perl ile yazılmış, txt dosyalar üzerinde işlem yapıyor, eklentiler ile genişleyebiliyor (örn kwiki eklentisiyle wiki desteği var). Basit ve kullanımı kolay ve kolay hacklenebilir. İçeriğini de dosya sistemini tarayarak oluşturduğu için organizasyonu ve bakımı çok kolay.

www.bloxsom.com

Serdar Aytekin wrote:

Merhaba,

Sayet uygun gorulurse, boyle bir yapinin olusturulmasi hususundaki ilk
calismalari baslatabilirim.

Ilk olarak yapilmasi gereken sitenin nasil bir yapi uzerinde
calistirilacagi konusu olsa gerek.

1. Secenek :

Daha once gundeneme gelen ve demo olarak geri planda kisa sure
calistirilan drupal veya mambo ile birseyler olusturulmaya calisilabilir.

2. Senecek (ki benim sahsi dusuncem bu yondedir) :

Kendi isimizi hallecek php-mysql ve xml uclusu ile yapilacak ufak bir
calisma ile bir sablon olusturulabilir. Sitenin oyle cok satafatli bir
admin paneli, kullanici girisi vs. gibi kisimlarinin olmasina gerek yok
diye dusunuyorum. Onemli olan sade ve duzgun bir sablona sahip olabilecek
yapinin olusturulmasi. Admin paneli olarak sitedeki haberlerin
duzenlenebilecegi, yeni gelen belgelerin aciklamalarinin ve linklerinin
duzenlenebilecegi bir yapi olusturma yeterli olabilir diye dusunuyorum.

Gelen belgeler, ftp ile sisteme upload edilip yayinlanabilir. Bu isi bir
kisi uzerine alabilir, gelen belgeleri ftp ile sisteme gonderip, admin
panelinden ilgili belge icin gerekli aciklamayi ve linki ekler, olur
biter.

Veya sizlerden gelecek farkli oneriler dogrultusunda farkli yapilar
kurulabilir, blog, phpwiki benzeri seyler olabilir.

Bu konuyu netlestirdikten sonra yapilacak ilk calismalari ustelenebilirim.
Karar verilen yapinin olusturulmasini saglamaya calisabilirim.

Saygilarimla,
Serdar Aytekin

Bu cok isabetli olur.  Boyle bir seyi uzun suredir dusunuyorduk, fakat
Mehmet'in de soyledigi gibi bir turlu vakit ve/veya insan bulamadik.
Baslangictaki ataleti kiracak bir gonullu cikarsa islerin ivme kazanmasi
noktasinda ben de gucum nispetinde yardimci olmaya calisirim.

Sevgilerimle,