Re: Wlan Kartlarin Kurulumu [Onceki Konu : Kernele symlink nasil yapilir ?]

----- Original Message -----
From: "why not" <whynot718@hotmail.com>
To: <debian-user-turkish@lists.debian.org>
Sent: Friday, October 29, 2004 8:59 PM
Subject: Wlan Kartlarin Kurulumu [Onceki Konu : Kernele symlink nasil
yapilir ?]

> Birde hda1 ve hda5 root haricinde nasil erisim yapabilirim?
> /dev/hda1     /windows/c   vfat    auto,defaults,user,rw   0       0
> /dev/hda5     /windows/d   vfat    auto,defaults,user,rw   0       0
> Ayni sey usbstick icinde nasil yapabilirim.
> /dev/sdb1     /media/usb    auto  auto,defaults,user,rw   0       0
> bu kismi ben sonra ekledim su ana kadar acilista sorun vermedi.

 Merhabalar,

Fat32 bölümü kullanıcının da okuyup yazabilmesi için /etc/fstab dosyasını:

/dev/hda1  /windows/c vfat  users,gid=users,umask=0002,iocharset=iso8859-9 0
0

biçiminde düzenlerseniz, okumak ve yazmakla kalmaz, bağladığınız disk
bölümlemesindeki Türkçe dosya adlarını da düzgün görebilirsiniz.  Elbette
bunu  async,utf8   biçiminde de yapma hakkına (ya da dilediğiniz herhangi
birşey yapmakta) serbestsiniz.

Ancak root dışında birinin  (sanırım burada kullanıcıyı kastediyoruz.)
disklere erşim hakkı sözkonusuysa  uid ve gid değerlerini dosyalara erişecek
kullanıcı ve gruba ayarlayın.
100 genelde users grubunun grup numarasıdır. users gubunun üyesi değilseniz
bu bir işe yaramaz. Onun için ya kendinizi users grubuna üye yapın ya da
oraya kendi grup numaranızı yazın.

http://belgeler.org/man/man8/man8-mount.html sayfasını da okuyun.

Hatta bence man sayfalarını sisteminize indirip Türkçe olarak kurun. Çok
ciddi bir emeğin ürünü ve benim gibi kuşdili bie bilmeyenlerin Linux
kullanabilmesinde önemli payı var.

Esen kalın,

Oktay Özcengiz