Re: Postfix ve Courier-pop kurulum....

Merhaba,

/var/log/mail.log dan gonderdiginiz maillerin basarili bir sekilde karsiya
teslim edildigini/gonderildigini ve size geri donen herhangibir hata
mesajinin (teslim edilemedi, reddedildi gibi) olmadigini goruyorsaniz, sizin
tarafta bir problemin olmamasi gerekir.

Bu baglamda, "mailq" ile mail kuyrugunun durumunuda kontrol edebilirsiniz.
Belirttiginiz email adresine mail ulasmiyorsa baska bir email adresinize mail
gondererek deneme yapabilirsiniz. Benzer sorunla karsilasirsaniz, mail.log
larinda gozunuzden kacan bir durum olmadigina ve mail kuyrugunda mailin
gorunmedigine emin olun.

pop3 baglantisi ile ilgili olarakda courier-pop paketini kurdukdan sonra pop3
sunucusun basarili bir sekilde baslatildigindan emin olun. "telnet localhost
110" ile test edebilirsiniz. Courier-pop kullanmak icin ozel bir sebebiniz
yada tercihiniz yoksa  pop3 sunucusu olarak "popa3d" yide deneyebilirsiniz.

Sorunlar devam ederse, loglardan belli kisimlari, uygun bir formatta listeye
gonderebilirsiniz. Sistem loglarina gore daha net seyler soyleyebilme imkani
olabilir.

Saygilar,
Serdar Aytekin