Re: Intel SRCZCR RAID karti

begin  Abdullah Ramazanoglu <ar018@yahoo.com> dedi ki:
> begin  Faruk Celik <farcelsubs@HotPOP.com> dedi ki:
 --8<--

> [...]
> haftada bir sıkıştırılmış *bootable* sistem backup alırsanız.
> Veya Aktif RAID disklerden birini de 200G alıp bunun üzerindeki ekstra
> 40G alana sistem backup alırsanız, OS diskinin bozulması durumunda çok
> kısa bir müdahale ile (fiziki disk değişimi + rescue CD'den boot +
> restore) ile sistemi eski durumuna döndürebilirsiniz. Aktif RAID
> diskindeki ekstra 40G'ye backup almak genel performansı bozmaz, zira bu
> normal çalışma dışındaki bir olay. Gün içindeki I/O dağılımına
> bir etkisi yok. Ama yine de OS diskinin bozulması sistemin durmasına

Daha iyi bir çözüm aklıma geldi. Bunu kendi sistemime de uygulayacağım.

a) Aktif raid disklerden herhangi birini de (hdc diyelim) 200G (40G +
160G partition) yapıp, hdc için özel bir lilo.conf dosyasından hdc'ye
MBR kaydedilir.

b) hda üzerindeki root partition hdc üzerindeki 40G alana haftada bir
aynen (cpio ile) kopyalanır.

c) Backup script daha sonra hdc üzerindeki bu alanı mount edip fstab
üzerinde minimal değişiklikler yapar. Alternatif olarak fstab device
node bazında değil, volume label bazında çalışacak şekilde ayarlanır.
Öyle ki:

d) hda bozulduğunda BIOS'tan boot diski hda yerine hdc olarak
değiştirdiğinizde hdc'den normal olarak boot edip çalışmaya devam
edebilirsiniz. Sadece hda üzerindeki swap alanından(*) ve hot-spare
partition'dan mahrum kalırsınız ama herşey eksiksiz çalışır.

(*) hda üzerinde bir tane büyük swap alanı yerine tüm disklere
bölünmüş 6 tane küçük (eşit öncelikli) swap alanı kullanmanızı
öneririm. Kernel swap kullanımını eşit şekilde dağıtacağından
raid disklerindeki I/O dağılım dengesi bozulmuyor. Öte yandan swap
performansı kat kat artıyor.

Eğer software raid yapmaya karar verirseniz buraya bir cevap yazın,
bazı implementasyon detayları, performans parametreleri vs. hakkında
bilgi verebilirim.

Not: Athlon CPU öneririm. Celeron fiyatına P4 almış oluyorsunuz.
Eskiden AMD'ler çok ısınıyordu ama artık öyle değil. Ben tüm
server'larda ve sattığımız kişisel PC'lerde (müşterinin özel
isteği yoksa) Athlon kullanıyorum. Bir kez olsun bir problemle
karşılaşmadım. Üstelik çoğu desktop makinede hatırı sayılır
overclocking (%25-%33 civarında) yapıyoruz, ve bunların bazılarını
Adana gibi güney illere gönderiyoruz, yine de tık yok. Ancak, kutulu
(soğutucusuyla beraber) CPU alın, ve AMD'nin kendi sağladığı
soğutucuyu kullanın. Dışarıdan alacağınız bir çok pahalı
soğutucu AMD'ninki kadar iyi soğutmuyor.

--
Abdullah        | aramazan@ |
Ramazanoglu     | myrealbox |