Re: e-mail için virüs ve spamayyklama

Merhaba,

Evet, sylpheed-claws-clamav ile mailleriniz uzerinde virus taramasi
yapabilirsiniz, fakat ne kadar basari saglanir onu bilemiyorum, clamav'i cok
basarili bir antivirus olarak bulmuyorum bu konuda.

Ayni sekilde sylpheed-claws-spamassassin ilede spam kontrolu yapmak mumkun.
Spamassasin duzgun ayarlandigi zaman, cogu spami yakalayabilen nitelikte bir
program.

Bu programlari kurduktan sora Sylpheed'de Configuratio/Plugins kismindan bu
pluginleri yukleyip, daha sonra 'Configuration/Other
Preferences/Filtering/Clam AntiVirus' kismindan gerekli ayarlari yapmaniz
gerekiyor. Spamassasin icinde 'Configuration/Other
Preferences/Filtering/SpamAssassin' kismindan gerekli ayarlari yapip aktif
edebilirsiniz.

Diger bir alternatif olarak, isi biraz daha derinlestirerek, Fetchmail +
Procmail kullanabilirsiniz. Fetchmail ile maillerini kendi makinenize cekip,
maillerinizi cekerken virus ve spam taramasi yapabilirsiniz. Bu defada isin
icine ilaveten,  fetchmail + procmail girmis olacak. Fetchmail + procmail +
spamassasin + clamav ile yapabileceginiz gibi, clamav yerine _ticari olmayan
kullanimlar icin_ free ve cok basarili olan antivir'i kullanabilirsiniz.
(Bkz: http://www.hbedv.com/en/)

Saygilarimla,
Serdar Aytekin