Re: Debian Woody üzerinde USB cubuk destegi - hallettim

Detaylı bilgi için çok teşekkür ederim. Bir şekilde USB'yi gördü kapatıp açınca ancak dediğiniz gibi takar takmaz görmesi ve çıkarınca falan bir sorun olmaması için demek ki
hotplug denen sistemi kurmak gerekiyor.

Söz konusu USB hafiza cubugu benim değil bana misafirliğe gelen bir arkadaşımındı, 80 MB kadar MP3 taşımak için kullanmıştıi. Kendi adıma, yani evdeki makina üzerinde de kullanacağım bir USB çubuk alma durumum olursa zaten bu listede, İngilizce Debian listesinde, vs. sıkı bir araştırma yapmadan kesinlikle almam ;-) Basit bir ilke: Artık donanım bana yazılımı dayatamaz, elimdeki
yazılım bana alacağım donanımı dayatır. Bir tür paradigma kayması ;-)

Bu maceranın sonu: Dostum yattıktan sonra biraz sistemi kurcaladım, USB'yi gösterip ilgili MP3'leri kendi hard diskime aktardım, at komutu ile sabah 8:20'ye xmms -t komutunu ayarladım ve sabahın ilk saatlerinde güzel bir blues parçası ile bilgisayara bizi uyandırdı. Uykulu ve gülümseyen gözlerle
Debian'a teşekkür ettik :)

Murat Demirten wrote:

apt-get install hotplug usbutils

komutlarıyla hotplug uygulamasını sisteme yükleyin.

Linux çekirdeği, hotplug desteği etkinleştirilmişse /sbin/hotplug uygulamasını bazı ortam değişkenlerini set ederek çalıştırır

ACTION=add, remove vb.
PRODUCT=77b/2219/10

gibi. Hotplug paketi de basit scriptlerden ibaret olup, 77b/2219/10 şeklinde belirtilen bir device için hangi modüllerin yüklenmesi gerektiğinin bilgilerini içerir kabaca. Bu sayede usb veriyoluna bir aygıt taktığınızda veya çıkardığınızda, çekirdek tarafından /sbin/hotplug programı tetiklenir ve anında gerekli işlemler yapılır.

Sizin durumunuzda neden takıp çıkardıktan sonra sorun yarattığını bilemiyorum, daha detaylı incelemek lazım ancak normalde böyle bir sorun yok.

Gerçi çekirdek mesajlarında ilk mailinizde bulk message timeout ibareleri gözüküyor. Usb 1.1 olayında Compaq, Sis gibi firmaların geliştirdiği Open Host Controller Interface (ohci) kontrol chip setinin bazı kötü implementasyonlarında böyle bir problem var (Linux altında). Sizin elinizdeki cihazdan kaynaklanıyor olmasına rağmen çekirdek kodundan, usb kontrol registerlerinden yapılan okumaların timeout süreleri artırılarak genelde çözülebiliyor, vaktiyle bir wireless cihazı çalıştırmak için çok uğraşmıştım, çalıştırmayı başarsam da verim almak mümkün olmadı, en iyisi gidip daha kaliteli bir ürün almak :)