Re: ADSL modem, virtual server, bir calisan bir calismayan SSH erisimi

DHCP ile sorun olur. Sizin girdiğiniz kural

WLAN_IP:22 -> O anki local ip:22

şeklinde bir yerde. Sizin local ip değiştiğinde, bunun için bir şey yapılmaz.
Mac adresine göre tutulması ve firewallın sürekli update edilmesi gerekir ki
bu da şık bir çözüm değil. Üzerinde sshd çalışan makineye statik ip vermeniz
sonrasında kural tanımlamanız gerekir.