Re: Debianda Gnome kurulumu yapamıyorum

07-06-2004 Pazartesi günü saat 11:20 sularında, Kürşat TÜRKÖNER dedi ki:

> Bir Türlü kurmak nasip olmadı şu gnome u daha önceden enver bey
> yardımcı oldu fakat
> internetten çektikten sonra yinede çalışıtıramıyorum. bende debian ın
> tüm Cd leri çektim bana yardımcı olmanız mümkünmüdür. Ne yapmam
> gerekiyor. normal kurulumu yapıyorum partition yaratıyorum yüklemeyi
> yapıyorum ama grafik arayüz çalıştıramıyorum.
Calisma seviyesi olarak ne ayarli? /etc/inittab dosyasi icerisinde
default calisma seviyesi olarak 4 ya da 5 secili ise direkt X ekranla
acilis yapabilmeniz gerekiyor. Tabii X paketlerini (Enver beyin size
verdigi listedeki paketler: x-window-system, gnome, gdm) yuklediyseniz.
Calisma seviyesi uygun degilse console'dan login olduktan sonra "startx"
komutu ile X ekrana gecmeniz gerekiyor. Bu komut var mi? Varsa
calistirdiginizda ne tur bir hata veriyor? Problem ekran karti ve
driverinizla ilgili de olabilir. O yuzden bize attiginiz adimlari ve
nerelerde ne tur hatalarla karsilastiginizi yazarsaniz daha fazla
yardimci olabiliriz.

> internetim fazla iyi değil sadece CD den kurmak mümkünmüdür?
Evet. Sanirim indirdiginiz cd'ler woody'nin 7 cd'si. Bunlarla birlikte
gelen Gnome'un 1.4 surumu, yani epey bir eski. Bunun kurulumunu da (Eger
kurulum sirasinda tum CD'leri apt listesine eklettiyseniz) "apt-get
install gnome" ile yukleyebilirsiniz. CD'leri ekletmediyseniz "apt-cdrom
add" komutu ile ekleyebilirsiniz. Eger daha yeni bir gnome surumu
(mesela testingdeki 2.4) istiyorsaniz internetten baska sansiniz yok.