Re: istenen dizine program yukleme

Merhaba,

* Bilgin Metin [2004-06-07 10:01:54+0300]
> Mesela ayni programin iki versiyonunu kurup karsilastirmak icin
> birisini apt-ile kurduktan sonra digerini .deb olarak download edip
> istedigim herhangi bir dizine
> kurmak  istiyorum. Bunu nasil yaparim

Kastettiginiz paket iceriklerini karsilastirmak amaciyla paketleri
acmak (kurmak degil!) ise asagidakine benzer komutlar kullanabilirsiniz
(veya paket icerigine bakmak icin direk 'mc'yi kullanin):

	mkdir /tmp/foo{1,2}
	dpkg-deb -x foo_1... /tmp/foo1
	dpkg-deb -x foo_2... /tmp/foo2

Fakat islevsel olarak karsilastirmak icin (ne, nasil davraniyor gibi),
paketi kurmaniz gerekecektir.  Bir paketin iki farkli surumunu sistemde
bulundurmaniz dogal olarak mumkun degil.  Boyle bir islevsellige zaman
zaman ben de ihtiyac duyuyorum.  Bu isin en guzel yolu 'chroot jail'
yani kafes kullanmaktir.  Mesela benim makinemde /mnt/jail dizininde
kurulu olan ikinci bir sistem daha var.  Bir paketi denemek veya farkli
bagimliliklarla program derlemek icin bu kafes ortamini kullaniyorum.
Bu kafes ortamini debootstrap'la kolaylikla kurabilirsiniz.  Debian
Reference'da bunun nasil yapilacagi anlatilmistir:

  http://www.debian.org/doc/manuals/reference/ch-tips.en.html#s-chroot

Eger bu yontemi karisik bulmussaniz, sabit diskinizde ayri bir bolume
(ki bu bolumun asil sisteminizde /mnt/jail olarak baglandigini
varsayiyorum) bildiginiz yontemlerle normal bir Debian kurulumu yapin ve
asil sistemle acilis yaptiktan sonra chroot ile o bolume gecin:

	chroot /mnt/jail
	apt-get instal foo