Debian da trojan, guncelleme, ftp sorunlari

Merhaba;

Debian Sarge in beta net install indan bir sunucu
kurmusutum. Makineyi nessus ile tarayinca huzursuz
olmaya basladim.

Nessus ta gosterilen guvenlik aciklarini kapattim.
Fakat SNMP portunda birsuru trojan oldugunu soyluyor.
Bir virus tarayicisi kullanmiyorum. Sanirim eninde
sonunda kurmak gerekecek fakat anlayamadigim nokta
var. Bu trojan/virus ler sunucu icin bir zarar getirir
mi? ikinci nokta ise kullanicilar icin ne gibi
zararlari olabilir?

Sistem testing olarak calisiyor. Guvenlik yamalarini
yapmistim. Firewall dan dolayi apt-get ile dosya alimi
yapamiyorum. Nessus da bir sorun gorunmuyor ama
testing oldugundan dolayi bir problem olur mu? Yakinda
Beta 4 cikacagi soyleniyor.Nasil bir guncelleme
politikasi izlememi onerirsinz?

Bir de MySQL dogrulamali ProFTP kullaniyorum. Hattim o
kadar hizli olmasina karsin 0.6 k ile dosya upload
edebiliyorum. Web de hiz acisindan bir problem yok.
Firewall dan bircok kisitlamalar yapilmisti. Tam
olarak neler oldugunu du bilmiyorum. Sorunum sunucudan
olabilir mi? ProFTP yi kac kere kurdum. Konfigurasyon
dosyasinda her hangi bir bandwith sinirlamasi yok.
MysqL kisminda da yok. Bu problem sunucudansa nereye
bakmam gerekir?

3-4 soru oldu ama bunlara yanit alabilirsem cok memnun
olurum. Tesekkurler

Yalcin Tomurcuk