apt-get ve gnome

Selamlar
Debian ile yeni tanıştım. okuldan indirğimi sürüm woody 3.0r1(sağolsun okul ftp si). Bu sürümü evdeki mankineme ufak sorunlarla kurdum çıkan sorunları web yardımıyla aştım. Şimdiki sorunum; Gnome 1,4 ile gelen sürümü Gnome 2,6,0 ile güncellemek. Gnome un tüm paketlerini kendi ftp sinden indirdim. Bu 2.6 sürümünü apt-get install komutu ile yüklemeye çalıştım ama başaramadım. Bunu .deb paketine nasıl çevirebilirim, tar.gz yoluyla kursam apt-get bunu görebilir mi? tar.gz üstünden kurarken hangi yolu izlemek gerekir(hangi paketten başlamak hangilerini kurmak vs) dselect üstünden program kurmaya çalışmak çok karmaşık bunun daha kolay bir yolu var mı?

Ayrıca kernel 2.4 ile gelen paketin 2.6.5 ile değişimini yaptım modül olarak neleri mutlak kurmak gerekir. Bu konu için ayrıntılı tanıtım yapan bir site var mı kurulum sırasında ki bilgiler benim için pek yeterli olmuyor.

Son soru; sarge'ı indirmek istiyorum ama ftp deki dosyalar .iso dosyası değil farklı bir yapılandırmaya sahip. Bu dosyaları indirirsem nasıl cd ye aktarmam gerekir hangi dosyaları indirmem gerekir.

Yardımlarınız için teşekkürler

Alp Özkan